Home » Stiinta » Oamenii de ştiinţă au creat un material care transformă dioxidul de carbon în materie organică

Autor: Adrian Popovici 10.22.2019
Materialul absoarbe carbonul fără a folosi multă energie în timpul procesului.

Problema dioxidului de carbon pe care activităţile umane îl eliberează în atmosferă este una ale cărei proporţii cresc exponenţia.  Dată fiind gravitatea soluţiei, oamenii de ştiinţă propun o serie de soluţii care vizează reducerea cantităţii de dioxid de carbon din atmosferă, una dintre acestea, propusă de către cercetătorii de la Universitatea Kyoto, este reprezentată de către un material care poate absorbi carbonul din mediul înconjurător, cu un consum mic de energie, notează Science Alert.

Acest nou meterial, un polimer poros cu ioni de zinc, poate „captura” moleculele de dioxid de carbon cu o eficienţă de  10 ori mai mare în comparaţie cu alţi polimeri şi operează cu o eficienţă constantă chiar şi după zece cicluri de utilizare. „Am conceput cu succes un material poros care are o afinitate ridicată faţă de moleculele de CO2 şi îl poate converti rapid şi eficient în materiale organice utile”, explică Ken-ichi otake, chimist al Universităţii Kyoto, Japonia.

Ideea de a „captura” dioxidul de carbon nu este una nouă, dar, din cauza reactivităţii reduse a acestei substanţe, este nevoie de o canitate mare de energie, ceea ce face inutilizabilă ideea. Cadrele metal-organice (MOF), precum acest nou material, reuşesc să absoarbă carbonul folosind o componentă organică cu o structură asemănătoare cu o elice.

Acest material poate „recunoaşte” moleculele de dioxid de carbon, după mărime şi formă, structura internă capturând moleculele. oamenii de ştiinţă care au lucrat la acest proiect explică faptul că polimerul poate fi reutilizat sau reciclat ca polimer organic, care poate fi transformat în poliuretan; un material care poate fi folosit pentru haine, ambalaje şi pentru alte aplicaţii domestice.