Autorii studiului consideră că modificarea timpului de începere a cursurilor la nivel global poate reduce diferenţele socioeconomice, poate reduce şansele ca elevii să se simtă obosiţi pe parcursul zilei şi le poate îmbunătăţii sănătatea, scrie Science Alert.
„Toate studiile realizate arată că momentul în care adolescenţii adorm este determinat biologic, dar momentul în care se trezesc este determinat de factori sociali”, a afirmat cercetătorul, Gideon Dunster, din cadrul Universităţii din Washington.
„Acest lucru are consecinţe negative asupra sănătăţii şi stării de bine deoarece ritmul circadian este întrerupt, lucru ce duce la afectarea sistemului digestiv, ritmului cardiac, temperaturii corporale, funcţiilor sistemului imunitar, atenţiei şi sănătăţii mentale”, adaugă Dunster.
Având la bază noul studiu în care au fost analizaţi 180 de copii din două şcoli, specialiştii au determinat că începerea cursurilor cu aproape o oră mai târziu ajută la restabilirea ritmului circadian normal. Per total, studiul arată că elevii nu au adormit mai târziu, ci au dormit mai mult timp. „Să ceri unui copil să fie atent la ora 07:30 e ca şi cum ai cere unui adult să fie activ de la 5.30”, a afirmat biologul Horacio de la Iglesia din cadrul Universităţii din Washington.
Rezultatele arată că notele elevilor au crescut cu 4,5% după modificarea orelor de începere a cursurilor.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
O problemă pentru elevi de clasa a cincea îi pune în dificultate pe părinţi
Un grup de elevi au distrus o amprentă de dinozaur veche de 115 milioane de ani din Australia
Un experiment şcolar clasic s-a încheiat nefericit. 59 de persoane au fost rănite