De ce trimiterea turiştilor în spaţiu nu este o noutate

23 09. 2018, 08:33

Deşi poate fi considerată o premieră, alte companii, inclusiv SpaceX, au prezentat oferta turistică persoanelor ce doreau să scrie istorie. 

Conform Space, unul dintre competitorii experimentaţi este Space Adventures ce a închiriat deja capsule ruseşti Soyuz pentru a trimite turişti spaţiali către Staţia Spaţială Internaţională pe parcursul a opt ani. În 2011, compania anunţase că doreşte să vândă bilete şi pentru o călătorie în orbita Lunii până în 2014, lucru ce nu s-a concretizat. 

Câţiva ani mai târziu, un alt competitor şi-a exprimat interesul pentru sejururile turistice către Lună. Golden Spike, companie fondată în 2012, dorea să aterizeze rovere pe Lună şi în cele din urmă turişti. În 2014, compania oferea călătorii către Lună pentru suma de 500-750 milioane de dolari. 

Bigelow Aerospace a testat deja câteva staţii spaţiale modulare ca parte a planului de implementare a unui habitat spaţial comercial, inclusiv ataşarea unui modul gonflabil Staţiei Spaţiale Internaţionale. Compania şi-a exprimat interesul şi pentru turismul pe Lună, în 2017  fiind prezentat un plan de stabilire a unor avanposturi. Compania doreşte să creeze o staţie spaţială în jurul Lunii până în 2023, acelaşi an în care SpaceX îşi va trimite primii turişti spaţiali. 

Vă recomandăm să citiţi şi umătoarele articole: 

SpaceX a ales primul turist spaţial ce va călători până pe Lună
 
Cel mai important competitor al companiei SpaceX şi-ar putea diminua costurile de lansarea a rachetelor cu 70%
 
Elon Musk trimite un miliardar japonez către Lună. Niponul vrea să ia cu el, în prima misiune turistică în spaţiu, şi opt artişti
 
Capsula spaţială Dragon, fabricată de compania SpaceX, a amerizat cu bine în Oceanul Pacific