Home » Știință » ”Pasta nucleară”, materialul de 10 miliarde de ori mai rezistent decât oţelul

”Pasta nucleară”, materialul de 10 miliarde de ori mai rezistent decât oţelul

Publicat: 22.09.2018
Cercetătorii au simulat cel mai rezistent material din univers. Denumită „pasta nucleară”, materialul este nucleul scoarţei unei stele neutronice ce capătă forma unei structuri extrem de densă ce seamănă cu diferite tipuri de paste, de la spaghetti la cele pentru lasagnia.

Cu ajutorul unui supercomputer, cercetătorii au realizat simulări timp de 2 milioane de ore ce au dezvăluit pentru prima dată modul în care scoarţa stelelor neutronice se crapă. Conform Mail Online, cercetătorii din cadrul Universităţii din Indiana şi California afirmă că noile simulări i-ar putea ajuta să înţeleagă mai bine fenomene astrofizice majore, precum undele gravitaţionale.

„Rezistenţa crustei stelor neutronice, mai ales partea inferioară a crustei este relevantă pentru o serie de probleme astrofizice”, a declarat Matthew Caplan, cercetător din cadrul Universităţii McGill.

Credit: Caplan & Horowitz

Stelele neutronice sunt produsul supernovelor şi sunt extrem de dense. Conform specialiştilor, acestea sunt de sute de trilioane mai dense decât orice lucru de pe Pământ. Sub scoarţa stelelor neutronice, protonii şi neutronii sunt dispuşi în diferite tipuri de structuri, inclusiv cilindrice sau plate.

Aceste proprietăţi fac pastele nucleare extrem de rigide. Conform simulărilor structurile sunt de 10 miliarde de ori mai greu de distrus decât oţelul