„Circa două treimi din diferenţele individuale în succesul şcolar sunt explicate prin diferenţele în ADN-ul copiilor”, a precizat Margherita Malanchini, o membră a echipei de cercetare. „Totuşi, se ştiu mai puţine despre modul în care aceşti factori contribuie la succesul academic de-a lungul timpului”, a adăugat aceasta.
Malanchini şi Kaili Rimfeld, colegul său, au analizat rezultatele la teste de la începutul ciclului primar până la sfârşitul educaţiei obligatorii la mai mult de 6.000 de perechi de gemeni, scrie Phys.
Cercetătorii au aflat că realizarile educaţionale sunt foarte stabile în timpul şcolii, însemnând că mulţi studenţi care au început bine ciclul primar au continuat să se descurce în toată perioada până la absolvire. Factorii genetici au explicat 70% din stabilitate, în timp ce mediul comun al gemenilor contribuie cu 25%, iar mediul necomun, precum prieteni diferiţi sau profesori, contribuie cu 5%.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Genomul uman poate conţine până la 20% mai puţine gene, conform unui rezultat recent surprinzător