Mai mult, Perlan 2 a avut nevoie doar de curenţi de aer puternici. Neavând motor, fiind realizat din materiale uşoare şi având o formă aerodinamică, aeronava a putut atinge „noi culmi”.
Corpul său presurizat este suficient de mare încât să încapă doar două persoane, iar greutatea sa este de doar 815 kg. Anvergura aripilor este de 25,6 metri şi are o lungime de 10,15 metri, scrie Futurism.
Atunci când curenţii puternici lovesc munţii, aceştia urcă. În Munţii Anzi din Argentina, aceştia primesc forţă suplimentară timp de câteva săptămâni pe an de la vortexul polar. Fenomenul duce la generarea valurilor atmosferice polare care se pot ridica şi la altitudini de 30.000 de metri.
Aripile foarte lungi ale lui Perlan 2 au o suprafaţă suficient de mare care permite curenţilor să împingă avionul. Desigur, aceştia nu pot ridica avionul de la sol, acesta fiind ridicat la o anumită altitudine de un avion convenţional.
În afară de doborârea unui record, avionul are un rol important. Având în vedere că nu influenţează chimia şi temperatura aerului din jur, aeronava poate efectua măsurători ale atmosferei care sunt mai precise decât cele produse de avioane propulsate de motoare.
Airbus are în plan să realizeze şi alte zboruri. La mijlocul lunii septembrie vor încerca să atingă o altitudine de 27.500 de metri.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cel mai mare avion amfibiu din lume a efectuat primul zbor
NASA va construi un avion care va transporta pasagerii cu de cinci ori viteza sunetului
NASA proiectează un avion ce va sparge bariera sunetului fără să provoace un boom sonic