„Ca părinte sau educator încercâm întotdeauna să explicăm copiilor că minţitul duce după sine consecinţe teribile,” a afirmat Kang Lee, coautor al studiului. „Dar după cum am descoperit este o mare diferenţă între copii care mint din perioade timpuri sau cei ce o fac mai târziu. Cei ce încept să mintă mai devreme au abilităţi cognitive mai bune,” a adăugat el.
Lee, profesor din cadrul Ontario Institute for Studies in Education, şi-a bazat descoperirea pe un experiment în care 42 de preşcolari au fost învăţaţi cum să se joace de-a v-aţi ascunselea. Aceştia au fost împărţiţi în două grupuri ce conţineau un număr egal de băieţi şi fete. De-a lungul celor patru zile au jucat jocul în care au ascuns o gustare în palmă, iar adultul trebuia să aleaga mâna pe care copilul o indica, scrie Medical Express.
Dacă copilul păcălea cu succes, adultul putea păstra recompensa. Copiii din grupul experimental au fost învăţaţi să mintă pentru a câştiga jocul, în timp ce grupul de control nu a avut aceeaşi sarcină. În cadrul unui test standardizat utilizat pentru măsurarea funcţiilor, copiii care au fost învăţaţi să mintă au întrecut grupul de control.
„După doar câteva zile de instrucţiuni, copiii au învăţat să mintă şi au obţinut beneficii cognitive din această activitate”, au declarat cercetătorii.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: