În această perioadă, specialişti din cadrul Pennsylvania State University (SUA) au utilizat modele matematice pentru studierea comportamentului sistemelor de transport cu autobuzul, pentru a înţelege mai bine fenomenul.
Conform Mail Online, în urma calculelor matematice a fost identificată problema ce sugerează că tehnologiile de urmărire a autobuzelor ar putea fi combinată cu algoritmi simpli pentru îmbunătăţirea situaţiei. Fenomenul duce la un sistem de transport în comun mai puţin practic deoarece duce la modificarea orarelor. De asemenea, din cauza întârzierilor, mai mulţi oameni ar putea renunţa la mijloacele de transport în comun pentru metode de transport mai puţin sustenabile.
Fenomenul ,,grupul de autobuze” are loc deoarece rutele autobuzelor sunt instabile. Şoferii merg de la o staţie la alta şi aşteaptă ca fiecare pasager să coboare sau să urce. Din moment ce un autobuz rămâne în urma orarului, nu se mai poate redresa. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul autobuzelor care ajung mai devreme.
Ecuaţiile ce descriu modul în care se mişcă autobuzele de-a lungul unei rute au identificat de ce are loc acest fenomen.Timpul pe care autobuzele îl petrec în staţie se află în legătură cu perioada de aşteptare a acestuia. Atunci când un autobuz întârzie, în staţie ajung mai mulţi pasageri ce trebuie să urce, iar timpul pe care autobuzul îl petrece în fiecare staţie creşte.
Agenţiile de tranzit susţin că o metodă de redresare a autobuzelor ce întârzie este ca acestea să nu mai oprească în staţiile în care nu coboară niciun pasager.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: