Home » Stiinta » 121 de planete gigantice pot avea luni cu medii primitoare pentru viaţă

121 de planete gigantice pot avea luni cu medii primitoare pentru viaţă

Autor: Alexandru Voiculescu 06.18.2018
121 de planete gigantice pot avea luni cu medii primitoare pentru viaţă
Într-un studiu publicat recent în The Astrophysical Journal, cercetătorii de la Universitatea California, Riverside şi de la Universitatea Southern Queensland au identificat mai mult de 100 de planete gigantice cu sateliţi care pot susţine viaţa. Lucrarea lor va ghida proiectarea telescoapelor din viitor care vor căuta viaţă extraterestră.

De la lansarea din 2009, telescopul spaţial Kepler al NASA a identificat mii de exoplanete. Misiunea principală a telescopului a fost de a identifica planete care se află în zonele locuibile ale stelelor sale, o zonă unde nu este nici prea cald, nici prea frig pentru apa lichidă (şi pentru viaţă), scrie Phys.

Planetele solide sunt ţintele principale pentru că au similarităţi geologice şi atmosferice cu Pământul, dar un alt punct de interes îl reprezintă şi giganţii gazoşi care, deşi ei înşişi nu sunt candidaţi pentru existenţa vieţii, sateliţii acestora (exoluni) pot fi.

„Există 175 de luni cunoscute care orbitează cele opt planete ale Sistemului Solar. Deşi multe dintre acestea orbitează în jurul giganţilor gazoşi Saturn şi Jupiter, care sunt în afara zonei locuibile, acest lucru nu este valabil în alte sisteme solare”, a precizat Stephen Kane, cercetător în cadrul studiului şi profesor la UCR.

Studiul a identificat 121 de giganţi gazoşi care au orbitele în zona locuibilă a stelelor. S-au descoperit mai puţine astfel de planete faţă de cele solide, dar se aşteaptă ca giganţii gazoşi să aibă un număr mai mare de sateliţi naturali.

Savanţii au speculat că exolunile pot avea un mediu propice apariţiei vieţii, probabil chiar mai bun decât Pământul, pentru că primesc energie nu numai de la stea, ci şi de la radiaţia reflectată de la planeta lor. Până acum nu a fost confirmată existenţa niciunui astfel de satelit.

„Acum că am creat o bază de date a planetelor gigantice cunoscute din zona locuibilă, se vor putea realiza observaţii asupra celor mai bune candidate”, a precizat Michelle Hill, studentă la Universitatea Southern Queensland şi participantă la studiu.

Planeta morţii: astronomii au găsit o exoplanetă care este alcătuită aproape în totalitate din monoxid de carbon

Cercetătorii au descoperit o exoplanetă extrem de stranie şi întunecată: este atât de neagră încât absoarbe aproape toată lumina primită de la steaua sa

Premieră în astronomie: un nou obiect cosmic descoperit poate duce la găsirea vieţii extraterestre

Planetele nu sunt unica posibilitate: unde altundeva s-ar putea ascunde viaţa extraterestră?