Un nou tip de propulsor de rachetă poate revoluţiona industria spaţială
Într-un articol publicat în Journal of Spacecraft and Rockets, inginerii de la Universitatea Glasgow şi Universitatea Naţională Oles Honchar Dnipro din Ucraina discută despre modul în care au construit şi au testat un motor „autofag” de rachetă care poate schimba modul în care sateliţii mici sunt lansaţi în spaţiu, scrie Phys.
Astăzi, multe rachete folosesc rezervoare pentru a depozita combustibilul pe măsură ce urcă, iar de obicei masa acestora este mult mai mare decât cea a încărcăturii în sine. Acest aspect reduce eficienţa vehicului de lansare şi contribuie la problema deşeului spaţial.
Totuşi, un vehicul cu propulsor autofag şi-ar consuma propria structură în timpul ascensiunii, astfel că ar fi disponibilă mai multă capacitate pentru cargo şi ar exista mai puţin deşeu pe orbita Pământului.
Motorul/vehiculul este format dintr-o tijă care este alcătuită din combustibil solid pe exterior şi oxidant pe interior. Combustibilul solid este un plastic puternic, precum polietilena, astfel încât tija este un cilindru umplut cu oxidant în stare pudră. Prin inserarea tijei în motorul fierbinte, combustibilul şi oxidantul pot fi vaporizate în gaze care curg în camera de combustie. Procesul produce propulsie şi caldură necesară pentru a vaporiza următoarea secţiune de combustibil.
„O rachetă cu un motor autofag ar fi diferit. Combustibilul solid ar fi chiar corpul rachetei, iar pe măsură ce vehiculul urcă, propulsorul s-ar consuma de la coadă spre vârf”, a precizat Patrick Harkness de la Universitatea din Glasgow, unul dintre autorii studiului.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Moment istoric! Falcon Heavy, cea mai puternică rachetă din lume, a fost lansată cu succes
Cum se construiesc rachete spaţiale? Secretul dezvăluit de un misterios manuscris sibian din 1570
Racheta ce te-ar putea duce oriunde în lume în 60 de minute ar putea fi gata în următorii 10 ani
China doreşte să construiască cel mai puternic tunel de vânt hipersonic din lume