Home » Stiinta » NASA şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ

NASA şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ

Autor: Oana Bujor 04.30.2018
NASA  şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ
NASA şi Agnţia Spaţială Internaţională doresc să aducă pe Pământ o rocă de pe Marte pentru a înţelege dacă planeta poate susţine viaţa extraterestră.

Aducerea probelor de sol marţian de pe Planeta Roşie ar putea reprezenta o premieră privind înţelegerea modului în care planeta ar putea susţine viaţa. Conform Independent o astfel de misiune ar putea fi extrem de dificilă şi complexă ce ar putea necesita o serie de lansrăi şi o nagivare complexă în spaţiu.

Cele două agenţii au semnat un acord pentru a lansa o astfel de misiune pentru ca rocile să poată fi examinate pe Pământ. Până acum omenirea a trimis lucruri pe Marte: roverul Curiosity de exemplu a examinat rocile de pe Marte. Însă acesta ar putea fi mult mai folositor dacă ar putea trimite probe pe Pământ.

În fapt întreaga misiune ar reprezenta o premieră deoarece nu am lansat niciodată o rachetă de pe o altă planetă către Pământ. Per total ar fi necesare trei lansări către Marte. Iniţial un rover NASA va pleca spre planetă pentru a colecta 31 de probe diferite pe care le va amplasa într-o maşinărie specială ce va fi lansată către orbita lui Marte. De aici o altă navă va prelua probele şi le va aduce înapoi pe Pământ.