Home » Știință » VIDEO. Imagini uimitoare de pe suprafaţa unei comete arată o lume care până acum a fost ascunsă

Publicat: 30.04.2018
Pe suprafaţa unei comete există un mediu bizar. Fiind gravitaţie slabă, este uşor de sărit, iar priveliştea trebuie să fie uimitoare, cu stele luminoase, fără atmosferă să le obstrucţioneze lumina. Cel mai bun lucru însă are loc atunci când se apropie de Soare, având loc un „viscol spaţial”. Noi imagini înregistrate de nava spaţială Rosetta a ESA arată tocmai acest fenomen, unde „ninge” pe suprafaţa cometei 67P/Churyumov–Gerasimenko.

Rosetta a vizitat corpul ceresc între 2014 şi 2016, iar materialul a fost realizat recent cu ajutorul datelor culese de aceasta, scrie Curiosity.

Pe măsură ce Soarele încălzeşte suprafaţa unei comete, materialul începe să se topească, ceea ce duce la coada specifică acestor corpuri.

Cometele sunt pietre importante de temelie pentru construirea Sistemului Solar. Gheaţa şi materialele pe care le conţine sunt rămăşiţe ale Sistemului Solar tânăr, de dinainte de formarea planetelor. Altfel spus, 67P este şi o „capsulă a timpului”. Studierea ei oferea o mostră a acelui sistem solar.

De asemenea, gheaţa de pe 67P are un alt raport de izotopi de hidrogen decât găsim pe Pământ, deci se poate ca obiectele de felul acesta să nu fi adus apa pe Terra. Savanţii au mai găsit şi oxigen molecular pe cometă, ceea ce este o surpriză. În cominaţie cu alte date, aceste lucruri sugerează că obiectul a apărut mai departe de Soare decât se credea.

„Rosetta a schimbat imaginea noastră asupra cometelor”, a precizat Eberhard Grün, savant în cadrul misiunii Rosetta de la Institutul Max Planck din Germania. „În trecut, erau considerate obiecte murdare de gheaţă, dar acum că le cunoaştem sau cel puţin o cunoaştem pe aceasta, vedem că este o lume complexă din punct de vedere geologic unde mai multe procese lucrează pentru a crea structura incredibilă a suprafeţei şi activitatea de pe cometă”.

Ce rol au avut cometele în apariţia vieţii pe Terra