Deşi este un deadline extrem de optimist, Musk a indicat că aparatul este deja în construcţie, iar o componentă cheie pentru fabricare a fost deja terminată, scrie Universe Today.
Este vorba despre un instrument care va ajuta la construirea navei „din materiale compozite din fibră de carbon care sunt mai uşoare decât materialele tradiţionale”, a precizat Ryan Whitwam de la Extreme Tech. „Straturi de fibră de carbon vor fi aşezate pe instrument, apoi vor fi încălzite pentru a fi modelate”.
Ceea ce se poate observa în imaginea de mai jos este dimensiunea impresionantă a instrumentului în sine, ceea ce ne poate da o idee despre cât de mare va fi racheta.
Credit: Elon Musk/Instagram
Space X a folosit ca scară un automobil Tesla, probabil făcând referire şi la o lansare a unui astfel de automobil în spaţiu (detalii aici).
Conform specificaţiilor companiei, racheta va avea 106 metri în înălţime şi 9 metri în diametru, putând avea o încărcătură de 150.000 de kilograme, aproape de 2,5 ori mai mult decât încărcătura rachetei Falcon Heavy (63.800 kilograme), aceeaşi menţionată în paragraful anterior.
Musk speră ca BFR să efectueze misiuni pe orbita joasă a Pământului şi la Staţia Spaţială Internaţională, dar şi dincolo: pe Lună şi desigur, pe Marte. Mai mult decât atât, în afara interesului pentru colonizarea planetei vecine, Musk doreşte să folosească BFR pentru turismul spaţial.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: