Home » Stiinta » Cum se schimbă Soarele în timpul unui ciclu de 22 de ani – FOTO

Cum se schimbă Soarele în timpul unui ciclu de 22 de ani – FOTO

Autor: Oana Bujor 04.10.2018
Dintre miliardele de stele din Calea Lactee, una singură ce orbitează nucleul galaxiei la o distanţă de 25.000 de ani lumină afectează zi de zi Pământul. Această stea este desigur Soarele.

Deşi activitatea ciclurilor solare a fost observată pentru aproximativ două secole şi jumătate prin intermediul telescoapelor spaţiale, cercetătorii au descoperit aspecte unice despre această stea. Conform Space, observatorul  Solar and Heliospheric Observatory (SOHO) se află în spaţiu de peste 22 de ani, durata medie a unui ciclu solar complet.

Sursa: SOHO/ESA & NASA

Cercetătorii din cadrul SOHO au realizat o schemă compusă din 22 de imagini cu Soarele, realizate în fiecare primăvară de-a lungul unui singur ciclu solar complet. Atunci când Soarele se află în cel mai activ punct, câmpul magnetic puternic este observat sub forma petelor strălucitoare de pe atmosfera exterioară a stelei, denumită şi coroană solară. Petele negre apar sub forma unei reduceri a câmpului magnetic solar.

În timpul ciclurilor magnetice ale soarelui, popularitatea câmpului magnetic al acestuia se schimbă treptat. Faza iniţială are loc în 11 ani, iar după 11 ani, poziţia câmpul magnetic se întoarce în poziţia iniţială.