Home » Știință » Savanţii au găsit o posibilă cauză a apariţiei cancerului

Savanţii au găsit o posibilă cauză a apariţiei cancerului

Publicat: 20.02.2018
O echipă de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Illinois au studiat modul în care proteinele Ras interacţionează cu suprafeţele membranelor celulare, ajungând la concluzia că acesta joacă un rol extrem de important prin care celulele pot deveni canceroase.

Sistemul de proteine alcătuieşte reţeaua complexă care controlează dacă o celulă se divizează sau nu. Acestea au fost centrul de atenţie al cercetătorilor care studiau cancerul datorită sau din cauza funcţiei de întrerupător care controlează diviziunea celulară şi pentru că nu se dezintegrează precum alte molecule, scrie Science Daily.

De asemenea, s-a observat că în 98% dintre cazurile de cancer pancreatic sunt prezente mutaţii ale proteinei Ras.

Stephen Sligar şi echipa sa au descoperit că forma KRas4b a proteinei Ras se ataşează mai strâns de membrana celulară, dar trebuie să fie pe partea corectă.

O parte a proteinei KRas4b comunică cu partenerii (celelalte proteine); dacă această parte se ataşează de membrană, proteina nu va putea interacţiona cu partenerii săi, dar dacă partea inactivă se leagă de membrană, atunci partea activă este disponibilă pentru a se angaja în procesul de semnalare care poate duce la apariţia cancerului. Echipa a mai descoperit şi că acizii graşi din KRas4b ajută la controlarea cărei părţi se ataşează de membrană.

„Membrana joacă un rol crucial în controlarea activităţii reţelei de semnale care implică multe proteine”, a precizat Sligar.

Împăratul tuturor bolilor: scurtă istorie a cancerului