Home » Stiinta » Lumea nu este pregătită pentru o catastrofă iminentă: polii magnetici ai Pământului sunt pe cale să se schimbe, iar efectele pot lăsa omenirea în întuneric

Autor: Alexandru Voiculescu 02.04.2018
În istoria Pământului, polii s-au schimbat, nordul devenind sud şi invers. În medie, o dată la 200.000 - 300.000 de ani are loc acest fenomen. Chiar după o schimbare cu succes a polilor, există posibilitatea ca într-un timp foarte scurt, aceştia să revină ca înainte. Deşi efectele asupra Terrei sunt în mare parte nesemnificative, nu acelaşi lucru se poate spune despre omenire, unde paradigma actuală dictează că aproape orice aspect al vieţii noastre să fie dependent de tehnologie şi electronică.

Cercetătorii din întreaga lume susţin că un astfel de fenomen este foarte aproape. Acum 40.000 de ani, polii au eşuat în a face o rocadă, iar ultima schimbare totală a polilor a fost acum 780.000 de ani, scrie Futurism.

Câmpul magnetic terestru este deja în schimbare, ceea ce sugerează că polii se pregătesc să se schimbe şi deşi nu se poate spune că un astfel de eveniment este iminent pentru viitorul apropiat, este cu siguranţă o posibilitate.

Implicaţiile serioase pentru umanitate nu pot fi subestimate. Câmpul magnetic al Pământului protejează planeta de radiaţiile cosmice şi solare. Atunci când polii se schimbă, scutul protector se diminuează chiar până la o zecime din ceea ce este el în mod normal. Procesul poate dura secole, timp în care radiaţiile vor putea ajunge mai aproape de planetă şi chiar pe suprafaţa acesteia, ceea ce ar însemna ca unele zone să devină neospitaliere pentru viaţă şi să ducă prin urmare la dispariţia multor specii.

În afară de efectele pe termen lung, câmpul magnetic slab ar afecta sateliţii care orbitează Pământul, care sunt avariate oricum de radiaţiile cosmice când au fost expuse. Dacă sateliţii vor avea probleme însemnate, înseamnă că tot ce este electronic vor avea probleme, de la GPS, la telefoane mobile, la infrastructura electrică. Ultima este oricum afectată de apropierea radiaţiilor cosmice de suprafaţă.

Pe zi ce trece, devenim din ce în ce mai dependenţi de tehnologie, cu vehicule autonome şi electrice, inteligenţă artificială, ceasuri inteligente şi multe alte inovaţii care avansează extrem de rapid. Atunci când evenimentul va avea loc, aceste tehnologii vor acapara şi mai mult viaţa oamenilor moderni decât o fac deja. Spitalele vor deveni nefuncţionale, la fel şi multe dintre echipamentele militare. Comunicaţiile la nivel global vor cădea, iar tranzacţiile electronice vor deveni imposibile. Altfel spus, lumea, aşa cum o cunoaştem va fi nevoită să se întoarcă 150 de ani în timp. De asemenea, efectele sociale vor avea un rol important de jucat, dar aici, cursul poate fi extrem de imprevizibil.

Spre deosebire de multe alte evenimente, schimbarea polară este o certitudine într-un viitor apropiat, de aceea, interesul pentru protejarea împotriva efectelor schimbării câmpului magnetic.

Când Nordul va deveni Sud! Omenirea nu este pregătită pentru o schimbare a polilor magnetici ai Pământului

Câmpul magnetic al Pământului: Când va avea loc următoarea inversare a polilor – FOTO

Se accelereaza inversarea polilor magnetici ai Terrei

Inversarea polilor va transforma planeta intr-o uriasa Hiroshima

Dilemele etice pentru care vor trebui să fie pregătite mașinile autonome
SUA investighează o potențială scurgere de radiații la unul dintre laboratoarele sale nucleare
Astronomii au descoperit patru obiecte pe care nu le pot clasifica
Admitere liceu 2020. Rezultatele repartizării computerizate au fost publicate pe Edu.ro
Xiaomi va lansa primul televizor smart OLED însă va costa mai mult decât te-ai fi așteptat
Cercetătorii au descoperit o genă care suprimă simptomele Alzheimerului
Val de pneumonie în Kazahstan, în plină pandemie de coronavirus. Peste 1.700 de persoane au murit
Casa în care s-a născut revoluţionarul Che Guevara a fost scoasă la vânzare
Care sunt telefoanele care vor primi update la EMUI 11?
Manipularea colesterolului ar putea opri cancerul pancreatic
Situri aborigene subacvatice, descoperite pentru prima oară de cercetători în vestul Australiei
Roboții cu abur, tehnologia care va explora spațiul?
Există un loc pe Pământ care continuă să se răcească, și nu să se încălzească. Un nou studiu arată de ce