Home » Știință » NASA a fotografiat una dintre cele mai vechi galaxii din univers – FOTO

NASA a fotografiat una dintre cele mai vechi galaxii din univers – FOTO

Publicat: 19.01.2018
Telescopul Hubble a înregistrat o imagine uimitoare a unei galaxii vechi de 13 miliarde de ani vechime, una dintre cele mai vechi galaxii din univers. Galaxia ce a apărut la 500 de ani după Big Bang se află la limita vizibilităţii telescopului. Imaginea publicată de NASA a fost realizată cu ajutorul unui fenomen natural denumit ''lentilă gravitaţională''.

Universul are în jur de 14 miliarde de ani vechime, iar galaxia fotografiată de Hubble ar avea în jur de 13 miliarde de ani vechime. Conform Mail Online, galaxia embrională denumită SPTO615 este una dintre primele formate după Big Bang.

Alte galaxii apropiate de aceasta se află o distanţă atât de mare încât telescopul captează doar puncte mici roşii din acestea. Însă galaxia SPTO615 poate fi observată în detaliu datorită unui fenomen spaţial rar cunoscut cu denumirea de ”lentilă gravitaţională”.

Sursa: NASA

Conform NASA, lentila gravitaţională se produce atunci când un obiect cu un câmp gravitaţional puternic se află între obiect (galaxie) şi observator (telescopul Hubble). Astfel că acest câmp gravitaţional acţionează sub forma unei lupe. Galaxia SPTO615 este relativ mică, având aproximativ 3 miliarde de mase solare şi are un diametru de 100.000 de ani lumină.