Home » Stiinta » A fost descoperit locul perfect pentru o colonie pe Lună? NASA a descoperit o reţea de tuneluri subterane ce ar putea conţine gheaţă

Autor: Oana Bujor 01.18.2018
Micile cratere din zona polului nord a Lunii ar putea conţine apă, susţin specialiştii din cadrul NASA. Craterele reprezintă zone de acces către o reţea de tuneluri uriaşă formate de lavă, în care astronauţii s-ar putea adăposti. Dacă satelitul natural al Pământului conţine gheaţă în subteran, tunelurile de la polul nord ar putea reprezenta cea mai bună cale de acces către aceasta.

Tunelurile au fost realizate de activitatea vulcanică ce a avut loc pe Lună în urmă cu milioane de ani şi s-au format după ce lava ajunsă la suprafaţă s-a întărit. Mail Online notează că unele tuneluri sunt căi de acces către sistemul subteran al satelitului natural.

Anterior, cercetătorii au detectat 200 de tuneluri formate de lavă în regiunea ecuatorială a Lunii. Extremităţile acestora sunt diferite de craterele observate în mod obişnuit pe Lună, iar specialiştii sugerează că ar putea furniza în viitor adăpost oamenilor.

În cadrul noului studiu, specialiştii NASA din cadrul Universităţii de stat din Arizona au descoperit astfel de tuburi la aproximativ 550 de kilometri de polul nord al Lunii. Având o astfel de proximitate faţă de polul nord, tunelurile ar putea adăposti gheaţă

Sursa: NASA

”Avem un candidat bun la titlul de adăpost pentru viitorii astronauţi deoarece au o mărime, formă şi structură geologică bună,” a declarat principalul cercetător dr. Pascal Lee.

În afară de interesul comercial al călătoriilor cu echipaj către Lună, NASA cercetează satelitul natural şi datorită ordinului preşedintelui Donald Trump.

Noile cratere au fost identificate cu ajutorul imaginilor realizate de sonda Lunar Reconnaissance Orbiter deţinută de NASA.