Home » Știință » Calea Lactee a devorat 11 galaxii. Descoperirea ar putea oferi detalii despre existenţa materiei întunecate

Publicat: 20.01.2018
Astronomii au descoperit 11 noi fluxuri stelare ale galaxilor care au fost devorate de către Calea Lactee.

Descoperirea are la bază informaţiile din primii trei ani ai analizelor realizate de Dark Energy Survey, cercetare în cadrul căreia au fost analizate 400 de milioane de obiecte astronomice, inclusiv galaxii îndepărtate şi stele din Calea Lactee.

Conform Futurity, galaxia noastră este înconjurată de un halou masiv de materie întunecată ce exercită o atracţie gravitaţională puternică asupra galaxiilor vecine. Calea Lactee se dezvoltă prin atracţia, dezintegrarea şi absorbirea altor sisteme stelare mai mici. Atunci când stelele sunt distruse, energia emisă de acestea poate fi detectată de camera Dark Energy.

”Este uimitor că am descoperit atât de multe fluxuri stelare,” a declarat astrofizicianul Alex Drlica-Wagner, din cadrul Fermilab. ”Putem utiliza aceste fluxuri pentru a măsura cantitatea şi distribuţia materiei întunecate din Calea Lactee. Aceste studii vor ajuta la restrângerea proprietăţilor fundamentale ale materiei întunecate,” adaugă ea.

Anterior au fost descoperite doar 20 de fluxuri stelare. ”Suntem interesaţi de aceste fluxuri deoarece ne oferă detalii despre formarea şi structura Căii Lactee şi a haloului din jurul său,” a declarat Nora Shipp, absolventă a Universităţii din Chicago.