Home » Știință » Conform unei noi descoperiri, Galilei şi Einstein au avut dreptate când au enunţat, fiecare în felul său, un principiu fundamental al Universului

Publicat: 10.12.2017
O lucrare recent publicată în jurnalul Physical Review Letters a prezentat primele rezultate ale satelitului MICROSCOPE, o misiune spaţială franceză lansată în 2016 pentru a testa ceea ce savanţii numesc principiul echivalenţei, un aspect care alcătuieşte teoria relativităţii a lui Albert Einstein şi datează de pe vremea lui Galileo Galiei, când acesta din urmă a afirmat că indiferent din ce sunt compuse două obiecte, acestea vor ateriza în acelaşi timp dacă sunt expuse la aceeaşi gravitaţie.

Galilei arunca obiecte dintr-un turn pentru a-şi verifica principiul, dar astăzi, experimentul a fot dus la un cu totul alt nivel. MICROSCOPE este versiunea foarte avansată a experimentului de bază, scrie Newsweek.

Acesta conţine doi cilindri, unul din titan şi unul dintr-un aliaj de platină. De când satelitul s-a stabilit pe orbită, aceşti cilindri (care au aceeaşi masă) s-au învârtit în jurul Terrei, iar savanţii i-au monitorizat pentru a vedea dacă există discrepanţe în viteză.

Noua lucrare a relatat că după 120 de orbite în jurul Pământului, viteza acestor cilindri a fost la fel, cu o diferenţă nesemnificativă de o parte din două trilioane dintr-un procent. Acestea sunt doar rezultatele iniţiale, iar savanţii de la MICROSCOPE speră să publice în curând rezultate mai clare.

Chiar şi aşa, rezultatul reprezintă o veste bună pentru principiul echivalenţei.

Ce este Teoria Relativităţii?

O cercetare ştiinţifică ce infirmă teoria relativităţii a lui Einstein stârneşte controverse printre specialişti