Home » Stiinta » Viaţa oamenilor poate fi prelungită cu ajutorul înlăturării unei enzime

Viaţa oamenilor poate fi prelungită cu ajutorul înlăturării unei enzime

Autor: Alexandru Voiculescu 12.09.2017
Viaţa oamenilor poate fi prelungită cu ajutorul înlăturării unei enzime
În cadrul unui nou studiu, cercetătorii de la UCL Institute of Healthy Ageing din Statele Unite au putut prelungi speranţa de viaţă a drojdiei, viermilor şi muştelor prin inhibarea unei anumite enzime. Având în vedere că şi oamenii au această enzimă, există speranţe că s-ar putea încetini procesul de îmbătrânire şi la ei.

Savanţii ştiau rolul pe care enzima în cauză, Pol III, îl juca în creşterea celulelor şi producerea de proteine, dar cercetarea recentă a scos la iveală că atunci când activitatea sa este redusă în timpul perioadei de adult, rezultă în prelungirea vieţii cu 10%, scrie Futurism.

„Am descoperit un rol fundamental al Pol III în muştele adult şi în viermi: activitatea sa afectează funcţionarea celulelor stem şi a supravieţuirii animalului”, a precizat Danny Filer, autorul principal al studiului. „Când îi inhibăm activitatea, putem îmbunătăţi aceste funcţii. Având în vedere că Pol III are aceeaşi structură şi funcţie în multe specii, credem că rolul său la oameni şi la alte mamifere merită studiat”, a adăugat cercetătorul.

Enzima se găseşte de obicei în măruntaiele animalului, de unde funcţia sa a fost inhibată. De asemenea, activitatea acesteia poate duce la probleme digestive.

De asemenea, rezultatele au fost asociate cu cele ale unei substanţe numite rapamicină, care este administrată bolnavilor de cancer şi a celor care primesc un organ. Medicamentul şi-a demonstrat eficienţa în prelungirea vieţii câinilor. Noul studiu este aşadar util în înţelegerea efectelor şi modului în care rapamicina funcţionează.

Mai mult, dacă rapamicina este deja utilizată pe oameni şi dacă este asociată cu inhibarea enzimei Pol III, înseamnă că se oferă un argument în plus în demersul de a folosi o astfel de tehnică de inhibare a enzimei la oameni.

Cercetătorii au creat ghidul anti-îmbătrânire