Home » Știință » Există un ”ochi al minţii”. Creierul are un proces care i-a surprins pe oamenii de ştiinţă şi poate explica unele aspecte inedite cu privire la cel mai complex organ

Publicat: 02.12.2017
Atunci când îţi schimbi atenţia de la un lucru la altul, creierul „clipeşte” între cele două faze de concentrare, conform cercetătorilor de la Universitatea Vanderbilt.

Fenomenul a venit ca o surpriză pentru cercetătorii care l-au descoperit atunci când studiau beneficiile atenţiei, scrie Futurity.

„Atenţia este benefică pentru că duce la creşterea capacităţii de a detecta semnalele vizuale atunci când ne uităm în altă direcţie”, a precizat Alex Maier, profesor asistent de psihologie la Universitatea Vanderbilt, care a condus studiul.

„Ochiul minţii clipeşte atunci când atenţia se schimbă”, a adăugat acesta.

„Studiul nostru este primul de acest fel care arată un mecanism care stă la baza fenomenului”, a precizat Michele Cox, un autor al acestui studiu.

Cercetătorii au analizat comportamentul creierelor maimuţelor macac antrenate pentru a-şi reîndrepta atenţia între diferite obiecte pe un ecran, având activitatea cerebrală monitorizată. Primatele sunt potrivite în mod particular pentru un astfel de studiu, pentru că îşi pot reîndrepta atenţia fără să-şi mişte ochii.

Alături de alte analize computerizate sofisticate, cercetătorii au observat că atenţia maimuţelor este pentru un moment întreruptă prin încetarea temporară a activităţii neuronilor din regiunea responsabilă pentru văz a creierului. De asemenea, savanţii au determinat că sursa provine şi din întreruperea părţilor din creier implicate în ghidarea atenţiei.

Viitorul este aici! Cercetătorii au inventat un cip care poate fi implantat în creier