„Desigur, mulţi părinţi din ziua de astăzi se sperie atunci când îşi văd copilul că vorbeşte cu cineva care nu este acolo”, a precizat Ansley Gilpin, psiholog la institutul Knowledge ind Development (KID) al Universităţii din Alabama.
Cercetătorii au descoperit că aceşti copii cu prieteni imaginari sunt mai pregătiţi să se descurce în relaţiile adevărate din timpul vieţii, scrie Curiosity.
Un studiu din 2013 publicat în Journal of Experimental Child Psychology a analizat modul în care prietenii imaginari influenţează monologul, vorbitul cu sine al copilului, despre care se ştie că îmbunătăţeşte capacităţile cognitive. Aşa cum era de aşteptat, cei cu prieteni imaginari au mai mult monolog decât cei fără.
Totuşi, conform cercetătorilor, nu se poate vorbi de o relaţie directă. „Nu este adevărat că toţi copiii inteligenţi creează prieteni imaginari şi nici că doar cei foarte inteligenţi îi creează”, a adăugat Marjorie Taylor, cercetător în psihologie.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Copiii de doar doi ani sunt cu adevărat altruişti, conform un nou studiu de amploare
Cu ce probleme se confruntă copiii atunci când ajung la adolescenţă