Home » Stiinta » Un nou telescop revoluţionar ar putea descoperi viaţă extraterestră mai mult decât orice altă invenţie

Autor: Alexandru Voiculescu 09.26.2017
Fundaţia PLANETS caută finanţare pentru telescopul ExoLife Finder (ELF). Acesta se doreşte a fi primul din lume care este capabil să caute în mod direct viaţa pe exoplanete şi, de asemenea, poate găsi continente şi oceane.

ELF va fi capabil să observe şi să analizeze exoplanete aflate la cel mult 24 de ani lumină faţă de Pământ, detectând semnăturile chimice ale vieţii şi scanarea oceanelor şi continentelor, relatează Futurism.

Acesta este un pas extrem de important, plecând de la estimarea unei posibilităţi a găsirii de oceane şi continente. Astfel, noul telescop va depăşi orice aspiraţii ale telescoapelor utilizate curent şi poate duce la scopul final: găsirea vieţii extraterestre.

După terminarea construirii, prima ţintă a lui ELF va fi Proxima b, o exoplanetă din sistemul Proxima Centauri descoperită anul trecut de ESO (European Space Observatory).

Din păcate, proiectul nu are suficientă finanţare, iar la mijlocul lunii octombrie campania de strângere de fonduri se va încheia. Dacă se va construi, va fi plasat în Deşertul Atacama din Chile, lângă Colossus, un alt telescop al Fundaţiei PLANETS, care este cel mai mare telescop optic şi cu infraroşu din lume.

Această organizaţie mai are în plan construirea telescopului PLANETS, care va studia atmosferele exoplanetelor în căutarea semnăturilor biochimice, care pot indica prezenţa vieţii.

Noul telescop al NASA va fi de 100 de ori mai puternic decât Hubble şi va costa 8,8 miliarde de dolari