Home » Știință » A fost descoperită o nouă planetă de mărimea lui Marte. Se află în Sistemul Solar

Publicat: 11.07.2017
Astronomii susţin că au descoperit o nouă planetă în sistemul solar de mărimea lui Marte.

Un studiu recent sugerează că un obiect masiv se află în apropierea zonei externe a sistemului solar, fiind considerată de cercetători o  nouă lume nedescoperită, relatează Independent

Anul trecut, cercetătorii au descoperit Planeta 9 după ce au observat că o forţă este exercitată asupra obiectelor din Centura Kuiper. Orbita neobişnuită a obiectelor ar putea fi explicată de prezenţa unei planete cu o masă de 10 ori mai mare decât cea a Pământului. O analiză similară, realizată recent, sugerează că ar putea exista o nouă planetă de acest tip denumită Planeta 10.

În cadrul studiului realizat de Kat Volk şi Renu Malhotra, din cadrul Universităţii Arizona, este prezentat faptul că mai multe obiecte din Centura Kuiper nu orbitează pe traiectoria normală, fapt ce sugerează că o planetă exercită o forţă gravitaţională mare asupra lor.

Cercetătorii sugerează că cea mai plauzibilă explicaţie pentru acest fenomen este reprezentată de existenţa unei noi planete, similare ca mărime cu Marte. ,,Conform calculelor noastre un obiect la fel de masiv precum Marte ar putea provoca fluctuaţiile pe care le-am măsurat,” a declarat dr. Volk.

Cercetătorii speră că după lansarea Large Synoptic Survey Telescope vor putea observa noile planete dacă acestea există.