Home » Știință » Pentru a ”salva” omenirea, savanţii au creat un virus mutant şi mortal. Prezintă mari pericole

Publicat: 19.06.2017
Altfel spus, savanţii creează un virus mortal pentru a se apăra de virusuri mortale. Cazul de faţă este reprezentat de gripa aviară, transmisă de un virus care apare (desigur) la păsări şi, în cazuri mai rare, la persoanele care lucrează cu aceste animale, precum cei din ferme.

Savanţii se tem că acest virus poate suferi mutaţii care va duce la o epidemie devastatoare dacă începe să se transmită de la om la om, scrie The Independent.

Din raţiunea de a rămâne cu un pas înaintea bolii şi pentru prevenirea unei pandemii, cercetătorii au creat propria lor mutaţie a virusului în laborator care i-ar permite acestuia să se infiltreze în plămânii umani.

Profesorul James Paulson, de la The Scripps Research Institute din California, împreună cu echipa sa, a condus o serie de experimente asupra unei proteine cheie care acoperă suprafaţa virusului şi le leagă de celulele pe care le infectează.

Savanţii nu au efectuat testele efectiv pe un virus, din cauza pericolului pe care îl poate prezenta în caz de scăpare de sub control.

Paulson a precizat că „trebuie să ştim ce poate face virusul în natură pentru a putea fi conştienţi de schimbările din virus care pot avea loc”. Cercetătorul mai adaugă şi că „virusul infectează oamenii, dar nu a fost până acum transmis de la om la om”.

Studiul, care a fost publicat în jurnalul Public Library of Science Pathogens, a descris cum alterări subtile ale informaţiei genetice ale proteinei produc trăsături care poate face ca virusul să acţioneze asupra celulelor umane şi nu asupra celor de păsări.

Proteinele mutante se lipesc de celulele ţesutului traheei, sugerând faptul că se poate infiltra în tractul respirator.

Profesorul Wendy Barclay, de la Imperial College London, precizează că studiul poate ajuta la crearea unui vaccin pentru a preveni izbucnirea unei epidemii.

Virusul prezintă mari pericole, dar are nevoie de o serie lungă de mutaţii

Acest virus al gripei aviare, H7N9, a fost responsabil până acum de infectarea a 1.552 de oameni, dintre care 596 au murit, conform ultimelor date ale Organizaţiei Naţiunilor Unite.

Majoritatea oamenilor infectaţi dezvoltă o formă de pneumonie severă sau chiar fatală. Unele versiuni de H7N9 au devenit deja rezistente la tratamente antivirale.

Există şi o veste bună, care constă în faptul că virusul are nevoie de trei mutaţii pentru a putea fi capabil de crearea unei pandemii. Paulson dezvăluie că „este foarte uşor pentru un virus să realizeze o singură mutaţie, dar două mutaţii sunt mult mai dificil de realizat. Pentru a realiza trei este chiar şi mai dificil. Avem o oarecare linişte în faptul că este nevoie de trei mutaţii pentru a face această transformare”.

Creatorul celei mai nimicitoare boli dezvăluie cum noua gripă aviară ar putea deveni o pandemie globală la fel de gravă ca cea din 1918