Home » Știință » Să fie acest mesaj unul de la o CIVILIZAŢIE EXTRATERESTRĂ? Un nou telescop captează semnale radio la doar patru zile după activare

Publicat: 28.05.2017
Semnalele radio, cunoscute în termeni generici ca ”fast radio burst” (FRB), au fost captate de opt dintre cele 36 de discuri ale telescopului ASKAP din Australia. De asemenea, prin utilizarea a 12 discuri, experţii susţin că pot găsi FRB-uri o dată la două zile.

Noul semnal, numit FRB170107, a provenit din constelaţia Leo şi conform cercetătorilor a fost foarte luminos, făcându-l uşor de detectat. Semnalele au străbătut o distanţă de şase miliarde de ani lumină, cu viteza luminii, notează Daily Mail.

FRB-urile sunt semnale care durează doar câteva milisecunde şi se crede că provin de la distanţe de miliarde de ani lumină.

Noul telescop ASKAR (Australian Square Kilometre Array Pathfinder) a fost poreclit ochiul lui Sauron, ochiul atotvăzător din Stăpânul Inelelor, datorită capacităţii sale crescute de observare. Acesta are potenţialul de a monitoriza într-un mod mult mai eficient FRB-urile.

Cele 36 de discuri se pot uita la un singur punct sau pot monitoriza mai multe zone în acelaşi timp, precum ochiul unei muşte.

Noua descoperire însă complică şi mai mult o problemă deja complicată, luminozitatea indicând o eliberare imensă de energie. „Am făcut şi mai grea o problemă deja dificilă”, precizează Ryan Shannon de la CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation).

Undele radio misterioase pot fi dovada existenţei unei civilizaţii extraterestre