Acest tip de vehicul este denumit Single Stage to Orbit (SSTO). Haas 2CA este echipată cu un motor racheta aerospike liniar care este cu 30% mai eficient din punct de vedere al consumului, comparativ cu motoarele rachetă actuale.
Haas 2CA este proiectată să plaseze pe orbită o sarcina utilă de 100kg, la un cost de lansare de un milion de dolari, ceea ce reprezintă cel mai scăzut cost al unui lansator orbital, afirmă reprezentanţii ARCA într-un comunicat remis descopera.ro. Racheta are o lungime de 16m, un diametru de 1,5m si o greutate la lansare de 16,290 kg. Forţa maximă de tracţiune a motorului este de 33,5 tone în vid, acesta funcţionând cu apă oxigenată concentraţie 90% şi kerosen.
ARCA Space Corporation colaborează cu centrele NASA Kennedy, Ames, Wallops, Marshall, Stennis si Johnson în cadrul Cooperative Opportunity Program, care are ca scop pregătirea primului zbor al rachetei care va avea loc în 2018 de la Wallops Flight Facility, Virginia.
Haas 2CA va opera pe piaţa de micro şi nano sateliţi care este estimata de un raport SpaceWorks la un număr de 3.000 de sateliţi între 1 şi 50 kg care vor fi lansaţi intre 2016 şi 2022.
ARCA, deţinută de românul Dumitru Popescu, a iniţiat oferta publică pentru cei doritori să devină coproprietari ai companiei, capitalul urmând a fi investit în programul Haas 2CA.
“Când racheta Haas 2CA se va lansa va fi prima rachetă din istorie care se va plasa in totalitate pe orbită, fără a utiliza trepte intermediare. Acest lucru oferă posibilitatea scăderii semnificative a costurilor de producţie si lansare a rachetei. Haas 2CA poate fi lansată şi de la centre de lansare din interiorul Statelor Unite, deoarece nu exista trepte care sa reintre in atmosferă după utilizarea lor. Rachetele in mai multe trepte, deşi mai performante in ceea ce priveşte sarcina utilă, au fiabilitate mai scăzută si costuri mai mari, datorită numărului crescut de componente. Tehnologia SSTO, odată implementată, va scădea timpul şi costurile de lansare, lucru aşteptat de industria aerospaţială de foarte mult timp. De asemenea, această rachetă va fi cel mai rapid vehiculul spaţial putând atinge orbita în sub 5 minute.” a afirmat Dumitru Popescu, preşedinte ARCA Space Corporation.
Jetul motorului rachetă aerospike se expandează într-un mod optim de la nivelul solului până în spaţiu asigurând eficienţă superioară la toate altitudinile de zbor. Un motor rachetă clasic funcţionează în mod eficient la o singură altitudine, de obicei la nivelul solului. Din acel punct motorul nu mai utilizează în mod eficient scăderea presiunii atmosferice deoarece jetul este limitat de ajutajul motorului. Un motor aerospike foloseşte practic rapoarte de expansiune nelimitate, astfel crescând semnificativ impulsul specific al motorului la altitudini mari.
Controlul atitudinii rachetei în zbor este obţinută prin modificarea tracţiunii celor 16 camere de ardere individuale prin ajustarea amestecului intern de combustibili. Acest lucru elimină sistemele complexe de pivotare a motorului pentru controlul zborului.