Home » Stiinta » Savanţii au mai găsit o proprietate a grafenului care poate revoluţiona dispozitivele electronice

Autor: Alexandru Voiculescu 05.11.2017
În caz că grafenul nu avea deja suficiente calităţi, fizicienii au găsit o modalitate să îl transforme în superconductor - capabil să transporte electricitatea cu zero rezistenţă.

La o grosime de doar un atom, acest material este mai rezistent ca diamantul şi incredibil de flexibil. De asemenea, în anumite condiţii, poate avea capacităţi superconductive, scrie Science Alert.

S-au observat proprietăţile superconductoare ale grafenului la temperaturi extrem de scăzute. Acesta a fost răcit la 20 milikelvini (-273,13 grade Celsius).

Fizicienii de la MIT care au efectuat acest studiu au introdus un strat de grafen între două straturi de aluminiu (care de asemenea se comportă ca un semiconductor la temperaturi foarte mici), astfel grafenul preia calităţile de superconductor ale aluminiului.

Cercetătorul care a condus acest studiu, Landry Bretheau, susţine că „am descoperit că aceşti electroni pot fi afectaţi dramatic de superconductori”. Cercetătorul se referă la „reflexiile Andreev” – o configuraţie care permite materialelor care în mod tradiţional nu sunt superconductive să care un supercurent care se deplasează fără energie.

Superconductivitatea este un subiect important şi o calitate pe care cercetătorii au căutat-o în diferite materiale. Aceasta ar rezolva o serie de probleme în ceea ce priveşte furnizarea şi producţia energiei electrice. Folosind materiale tradiţionale precum cuprul, energia electrică se pierde prin frecarea electronilor, producând şi căldură, care duce la degradarea materialului conductor.

În interiorul superconductorilor, electronii se deplasează ca unul, fără să piardă energie şi fără să depăşească temperatura camerei.

Un asemenea material ar duce la dispozitive electronice şi la linii de furnizare a energiei electrice mai eficiente. În prezent, companiile de energie pierd aproximativ 7% din electricitate din cauza ineficienţei materialelor conductoare tradiţionale.

Grafenul – materialul revoluţionar care va transforma secolul al XXI-lea