Home » Știință » Omenirea trebuie să se pregătească pentru un viitor în care îmbătrânirea nu va mai fi o problemă

Publicat: 22.04.2017
Ştiinţa modernă aduce omenirea tot mai aproape de ziua în care îmbătrânirea nu va mai fi o problemă. Însă prin extinderea speranţei de viaţă, oamenii vor întâmpina noi provocări.

Omenirea a fost mereu fascinată de perpectiva unei vieţii mai îndelungate, relatează Futurism. Deşi pare de domeniul filmelor SF, cercetătorii analizează modul în care se produce îmbătrânirea şi cum poate fi stopată de zeci de ani.

În cadrul unui editorial din 2015, publicat în Nature Medici, a fost sugerat că îmbătrânirea este un factor de risc pentru instalarea multor boli cronice, prin încetinirea îmbătrânirii ar putea fi înlăturată posibilitatea apariţiei bolilor cronice. În cadrul unui raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii este prezentat faptul că toate persoanele îmbătrânesc în acelaşi ritm, iar apariţia bolilor nu este o certitudine. Trăsăturile genetice şi factorii de mediu joacă un rol important în proces, iar cercetătorii cercetează continuu factorii care influenţează îmbătrânirea.

În cadrul unui alt studiu din 2016, au fost descoperite legături între sănătatea cognitivă şi cea fizică. De asemenea, transfuziile cu sânge tânăr la rozătoare au îmbunătăţit starea fizică a acestora. Un alt experiment de distrugere a celulelor îmbătrânite la şoareci a prezent efecte promiţătoare.

Însă, în cazul extinderii speranţei de viaţă a omului, ce se va întâmplă cu viitorul omenirii?

Oamenii sunt în prezent o specie centrală. Dacă ar muri mult mai puţine persoane de pe planetă, resursele pe care le utilizăm ar fi mult mai reduse. De asemenea, moartea oferă oamenilor un motiv pentru a se bucura de timpul pe care îl petrec pe Pământ, atunci când timpul va fi o resursă infinită, omenirea nu ar mai aprecia timpul atât de mult.

Dintr-o altă perspectivă, cercetările privind stoparea îmbătrânirii ar putea uşura viaţa persoanelor vârstnice îmbunătăţindu-le sănătatea.