Home » Știință » PARADOXUL întâlnirii dintre oameni şi extratereştri. ”Ar putea distruge viaţa de pe Pământ”

Publicat: 13.02.2017
În timp ce astronomii fac progrese uriaşe privind descoperirea unor noi forme de viaţă pe planete extraterestre, unii cercetătorii avertizează că în urma unui contact cu extratereştri, viaţa de pe Pământ s-ar putea sfârşi.

Lucianne Walkowicz, astrofizician din cadrul Adler Planetarium, Chicago, consideră că întâlnirea dintre om şi extraterestru ar putea fi catastrofală pentru rasa umană, notează Daily Mail.

,,Există o posibilitate ca în urma intenţiilor noastre de a descoperi o nouă civilizaţie inteligentă să descoperim că extratereştri nu sunt atât de prietenoşi,” spune cercetătorul. ,,Însă pe de altă parte am putea avea parte şi de nenumărate beneficii. Fie viaţa de pe Pământ se va sfârşi sau vom reuşi să îmbunătăţim calitatea vieţii,” adaugă el.

De asemenea, Stephen Hawking crede că oameni de ştiinţă se joacă cu focul atunci când încearcă să contacteze alte civilizaţii extraterestre. Fizicianul consideră că extratereştri vor dori să cucerească şi să colonizeze Pământul dacă vor afla de existenţa Pământului.

Jill Tarter, directoare Institutului SETI, este de altă părere. Ea consideră că orice formă de viaţă care va călători prin univers pentru a ne întâlni va avea capacităţile necesare de a fi prietenoasă şi paşnică. Protocolul de bază al primelor contacte cu extratereştri a fost realizat încă din 1980, însă este mai mult orientativ decât un plan de acţiune bine pus la punct.