Neurologii au descoperit cauza bolii care afectează capacitatea de învăţare a copiilor
Creierul persoanelor fără această afecţiune au reuşit să recunoască cuvintele repetate sau imaginile printr-un proces numit ,,adaptare neuronală,” în timp ce ,,semnătura neuronală” a fost identificată la persoanele afectate de dislexie al căror creier a prezentat un nivel mai scăzut a abilităţii de răspuns.
Cercetătorii au fost surpinşi să descopere că există o mulţime de efecte secundare deoarece considerau că dilexia apare doar atunci când oamenii afectaţi încearcă să citească. În timp ce vorbitul a apărut acum mult timp, scrisul este o sarcină mult mai recentă.
Unul dintre cercetători , profesorul John Gabrieli, din cadrul Institutului de Tehnologie din Massachusetts, afirmă: ,,Învăţăm un lucru de la prima prezentare, fapt ce ne face să realizăm sarcina mai bine a doua oară, uşurinţa este dată de activitatea neuronală redusă. Dacă am făcut ceva înainte va fi mult mai uşor să o facem a doua oară”.
Tomografiile persoanelor cu dislexie au demonstrat faptul că acest proces de adaptare nu există, creierul lor nefiind antrenat să înţeleagă aceiaşi informaţie.
În cadrul studiului a fost sugerată o cale de ameliorare a efectelor dislexiei, prin creşterea plasticităţii creierului. Prof. Gabrieli susţine că mintea poate fi ajutată prin stimularea electromagnetică. Profesorul Tyler Perrachione, de la Universitatea din Boston, afirmă: ,,Adaptarea este o funcţie a creierului care ne uşurează când vrem să îndeplinim o sarcină a doua oară, dar dislexicii nu au parte de acest ajutor”.
Prima persoană diagnosticată cu dislexie a fost în Seaford, Sussex, Marea Britanie, în 1896, afecţiunea a fost descrisă ca un ,,caz de orbire congenitală a cuvintelor”.
Sursă: Independent
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: