Legătura strânsă dintre utilizarea unui instrument muzical şi dezvoltarea creierului copiilor
Din cadrul acestui studiu fac parte James Hudziak, profesor de psihiatrie şi directorul Centrului pentru Copii, Tineri şi Familie din Vermont, alături de colegii săi, Matthew Albaugh şi Eileen Crehan. Aceştia doresc să continue demersul lui Huzdiak, iniţiat alături de National Institutes of Health Magnetic Resonance Imaging (MRI) Study of Normal Brain Development. Folosindu-se de datele acumulate, echipa a analizat radiografiile cerebrale a 232 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani.
Cortexul copiilor suferă modificări în ceea ce priveşte dimensiunea. În studiilor anterioare, Hudziak şi colegii său au observat că îngroşarea cortexului sau subţierea acestuia în anumite zone ale creierului reflectă gradul de anxietate şi de depresie, gradul problemelor de atenţie, agresiunea şi tulburările comportamentale, chiar şi în cazul copiilor sănătoşi. Prin intermediul acestui studiu, cercetătorii doresc să afle ce activităţi pot stopa acest fenomen şi au invocat utilizarea unui instrument muzical.
Astfel, au fost găsite rezultatele la care se aşteptau aceşti cercetători: muzica modifică zonele motorii ale creierului pentru că această activitate necesită control şi coordonare a mişcărilor. Şi mai important pentru Hudziak sunt schimbările din zonele de reglare a comportamentului creierului. De exemplu, această activitate influenţează îmbunătăţirea memoriei, a atenţiei, la fel şi abilităţile de organizare şi de planificare.
Teoria acestora confirmă faptul că atunci când un copil cântă la vioară, probleme psihice apar mult mai greu în cazul acestora şi, mai mult, reprezintă un bun tratament împotriva acestora.
Sursa: Science Daily
Citeşte şi: