Home » Stiinta » Cercetătorii au creat ghidul anti-îmbătrânire

Cercetătorii au creat ghidul anti-îmbătrânire

Autor: Oana Bujor 08.24.2016
Cercetătorii au identificat nouă semne distinctive ale îmbătrânirii care au repercursiuni majore asupra metabolismului celular. Desigur există anumite tehnici prin care efectele benefice ale metabolismului pot fi îmbunătăţite pentru a creşte durata de viaţa a oamenilor.

Un singur lucru uneşte toţi oamenii din lume, probabil faptul că îmbătrânim. În timp ce unii acceptă schimbările produse de îmbătrânire, alţii încearcă să le evite.

În cadrul studiul publicat în revista Cell, cercetătorii explică modul în care oamenii îmbătrânesc şi strategiile prin care ei doresc să crească longevitatea oamenilor. Conform cercetătorilor, dezvoltarea şi maturizarea sunt  determinate de metabolism, procesul prin care hrana este transformată în energie. Atunci când organismul îmbătrâneşte, metabolismul devine tot mai lent, acesta degradând ADN-ul, provocând disfuncţia celulelor.

Însă îmbătrânirea este inevitabilă, mai ales ireversibilă. Dar fiind legată de metabolism şi nutriţie pot fi metode prin care îmbătrânirea poate fi încetinită.

Cercetătorii au identificat ceea ce ei numesc ,,Stilul de viaţă occidental”  ca un accelerator al îmbătrânirii. Acest fenomen este caracterizat de alimente hipercalorice cu grăsimi şi proteine în exces şi sedentarismul excesiv.

Îmbătrânirea complică procesul de menţinere al homeostazei matabolice şi a organismului, prin urmare favorizează dezechilibrele metabolice.  Toate procedurile anti-îmbătrânire pot opera în contextul reprogramării metabolismului care ar putea asigura eficienţa utilizării nutrienţilor care cresc rezistenţa la stres.

Cercetătorii afirmă că o combinaţie între exerciţiile fizice şi o dietă adecvată ar putea întârzia progresia semnelor distinctive ale îmbătrânirii. Desigur, o dietă ar trebui să fie personalizată şi implementată de un nutriţionist.

Întregul raport poate fi accesat aici