Home » Stiinta » Naveta spaţială care va studia planeta Jupiter a fost setată pe pilot automat. Marţi este ziua cea mare – AUDIO

Autor: Alin Motogna 07.03.2016
Misiunea lui Juno este de a studia modul în care s-a format şi a evoluat planeta Jupiter.

Cu câtea zile înainte de a ajunge în apropierea celei mai mari planete din sistemul solar, naveta spaţială Juno a fost trecută pe pilot automat. Începând din acest moment, vehiculul se va deplasa cu 541,7 metri pe secundă, viteză considerată optimă pentru ca el să poată fi atras pe orbita lui Jupiter.

Înainte de a transmite ultimele comenzi, controlorii din cadrul Jet Propulsion Laboratory al NASA şi cei de la centrul de control Lockheed Martin au pregătit motorul Leros 1b al lui Juno, pentru ca acesta să facă faţă momentului critic din ziua de luni, 4 iulie 2016. Ultima comandă, denumită ,,ji4040″, a fost transmisă la ora locală 03:15, 22:15 ora României, cu ajutorul unei antene NASA amplasate în Goldstone, California.

Naveta spaţială Juno a fost lansată la bordul uneia dintre cele mai performante versiuni ale rachetei Atlas V, în data de 5 august 2011, de la Cape Cavernal. În octombrie 2013, vehiculul a fost redirecţionat să ajungă în apropierea Terrei, pentru desfăşurarea unor teste, însă, după aceea, specialiştii NASA l-au îndreptat din nou spre Jupiter.

Sunetul produs de pătrunderea navetei Juno în magnetosfera lui Jupiter  (Sursa:soundcloud.com/NASA)

Inginerii se aşteaptă să obţină informaţii despre motorul principal alimentat cu hidrazină şi tetroxid de nitrogen al navetei să fie funcţional luni, începând cu ora 11:18 p.m., adică marţi 06:18 ora României. Din acel moment, astronomii vor începe să recepţioneze informaţii transmise de Juno, folosind antene performante amplasate la sol.

Misiunea propriu-zisă a lui Juno va începe luni, de la ora 09:00 p.m. (marţi, 04:00 ora României). Acesta va fi momentul în care aripile cu panouri solare măsurând aproximativ 9 metri lungime, se vor deschide şi vor începe să capteze energie electrică, pentru ca aceasta să fie transmisă bateriilor instalate la bordul vehiculului. În acest sens, este important de menţionat faptul că Juno este prima navetă cosmică ce va desfăşura misiuni bazându-se exclusiv pe energie solară.

În momentul în care motorul principal al lui Juno va fi pus în funcţiune, gravitaţia lui Jupiter va exercita o presiune imensă asupra navetei spaţiale, accelerându-i acesteia viteza până la 250.000 de kilometri pe oră. În acele clipe, vehiculul va deveni practic cel mai rapid obiect creat vreodată de mâna umană.

Principalele priorităţi ale misiunii constau în a preleva probe de pe Jupter pentru a determina dacă aici există straturi de rocă solidă, dar şi de a măsura cantitatea de apă existentă în interiorul atmosferei planetei. Aceste indicii îi pot ajută pe oamenii de ştiinţă să determine locul şi modul în care s-a format gigantul gazos şi, mai mult decât atât, să înţeleagă modul în care s-au format celelalte planete din interiorul Sistemului Solar.

Sursa: spaceflightnow.com

Vă mai recomandăm şi: O navetă NASA a surprins o imagine cu Pământul şi Luna de la 9,66 milioane de kilometri distanţă!

Noi imagini relevă informaţii importante legate de evoluţia atmosferei planetei Jupiter – FOTO+VIDEO

Jupiter a “devorat” o planeta de 10 ori mai mare decat Terra

Un bărbat a fost condamnat la ani grei de închisoare după ce a recunoscut că a ucis o gorilă rară
OFICIAL. Grupul Gândul, compania de presă cu cele mai citite publicații din România și în luna iulie
Codul secret al sculpturii de la sediul CIA, un mister rămas neelucidat după 30 de ani
Luca, următoarea animație originală de la Pixar. Când va fi lansată
Izera, prima mașină electrică produsă în Polonia
Iranul a folosit pentru prima oară sisteme balistice subterane
Căștile wireless încorporate în smartphone, noul brevet al Xiaomi
Gest radical pentru Pământ. O ecologistă spune că nu va face niciodată copii pentru a ajuta planeta
De ce ar putea legea fumatului să ajute în lupta cu noul coronavirus
Misiunea istorică a NASA și SpaceX s-a încheiat cu succes. Crew Dragon a readus cu bine astronauții pe Terra
Cinci noi specii de insecte, denumite după personaje Marvel. Cum arată musca Stan Lee
Mutațiile cancerului sunt cauzate de o toxină bacteriană și pot fi prevenite
Ce ar putea aduce sfârșitul omenirii?
O analiză UNICEF dezvăluie că o treime dintre copiii din lume sunt intoxicați cu plumb