De ce trebuie să ştim să scriem de mână în era tastaturii

23 06. 2016, 11:00

Experţii susţin că scrisul de mână este un element cheie al procesului de învăţare a literelor şi a aşezării lor în cuvinte şi ajută la dezvoltarea creierului astflel încât să nu existe probleme legate de citirea ulterioară a textelor, fie ele printate, fie scrise de mână. 

Studiul, citat de The New York Times, s-a bazat pe datele observaţionale pe care cercetătorii le-au cules de la copii din clasele a IV-a până la a IX-a, unii dintre ei având dificultăţi legate de capacitatea de învăţare. Oamenii de ştiinţă au studiat modul în care limba vorbită sau scrisă a captat atenţia în ceea ce priveşte sarcinile pe care aceşti copii le aveau de îndeplinit. Virginia Berninger, un psiholog educaţional de la Universitatea din Washington a spus că toate rezultatele arată că în cazul acelor copii care învaţă să formeze singuri literele creierul este stimulat şi dezvoltă o capacitate sportită de atenţie în ceea ce priveşte mesajele scrise. 

Este amintit şi un alt studiu realizat anul trecut, în care s-a demonstrat că acei copii care aveau un scris de mână îngrijit obţineau rezultate academice mai bune. Explicaţia stătea în faptul că profesorilor le era mult mai uşor să le citească lucrările şi să le noteze, iar lor le este mult mai uşor să îşi pună cunoştinţele pe hârtie comparativ cu cei care se chinuie să scrie frumos şi, în truda lor, pierd informaţii importante. 

Mai mult, s-a demonstrat de-a lungul timpului că micuţii care dezvoltaseră abilităţi de scriere încă din perioada în care nu intraseră în sistemul de învăţământ, s-au descurcat mai bine pe parcursul anilor de şcoală faţă de cei care au învăţat să scrie abia când au ajuns în bancă. 

Citeşte continuarea articolului pe gandul.info

Vă mai recomandăm şi: Cum reacţionează copiii când văd pentru prima dată o maşină de scris? VIDEO amuzant

                                            Meseria anului. Mirositor de carti vechi

                                        Unul dintre fondatorii Statelor Unite, care a scris un paragraf de o importanţă crucială, a fost PLAGIATOR. Teoria unui istoric