Home » Stiinta » Organe umane, crescute în porci. Reuşita oamenilor de ştiinţă din SUA a creat un scadal uriaş. ”Este un experiment macabru” – FOTO

Autor: Marina Manastîrlî 06.09.2016
Din perspectivă etică, creşterea organelor umane în porci nu este mai rea decât consumul de slănină.

Profesorul Sir John Burn, de la Universitatea Newcastle, susţine că oamenii de ştiinţă americani au creat embrioni hibrizi de porc şi om şi că proiectul este soluţia vitală de a face faţă lipsei de organe pentru transplant.

Dar criticii au reacţionat cu furie la ştirile despre proiectul inedit. Ei au descris metoda ca fiind „oribilă” şi că ar reprezenta un atac asupra integrităţii umane.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din California au combinat celule umane stem cu ADN-ul porcin, cu scopul de a crea un pancreas uman în interiorul unui porc.

Regulile stricte nu permit naşterea unui animal hibrid, iar orice sarcină trebuie să fie încheiată după 28 de zile. Dar, în cele din urmă, cercetătorii speră la permisiunea naşterii porcilor „himeră”, care vor fi păstraţi în ferme uriaşe, până când organele necesare vor creşte până la dimensiunea potrvită unui pacient uman.

„Ideea este că noi, de fapt, producem ţesuturi sigure şi eficiente de la animalele domestice, iar această metodă ar putea deschide, în mod clar, un nou domeniu pentru tratarea pacienţilor. Este o muncă importantă”, a declarat profesorul John Burn.

Potrivit lui John Burn, este rezonabil să se utilizeze mamifere ca sursă de ţesut.

„Rapoartele acestui experiment macabru parcă sunt secvenţe din romanul science-fiction Never Let Me Go. În cartea lui Kazuo Ishiguro, copiii sunt clonaţi, astfel încât organele lor să fie folosite pentru transplanturi” , a declarat Katy Taylor, membru al organizaţiei Cruelty Free International.

Vă mai recomandăm şi aceste articole: