Descoperirea cercetătorilor nemţi: oamenii par mai ATRACTIVI dacă emoţiile lor sunt uşor de citit
Un studiu a constatat că oamenii par mai atractivi atunci când emoţiile lor pot fi citite cu uşurinţă.
Cercetătorii germani de la Universitatea din Tubingen au condus o serie de experimente în care voluntarilor le-au fost prezentate imagini cu şase femei. Ulterior, au fost întrebaţi cât de atractive par acestea?
Apoi, participanţii au privit înregistrări video ale femeilor care pretind a fi speriate sau triste. După, li s-a cerut să spună dacă aceste femei au părut speriate sau nefericite.
În cele din urmă, voluntarii au fost întrebaţi, din nou, cât de atractive li s-au părut aceste femei diferite. De asemenea, atractivitatea a fost măsurată prin afişarea unei imagini a fiecărei femei într-un ecran de computer şi li s-a cerut voluntarilor să apese un buton de zoom pentru a o mari, până când imaginea să apară la o „distanţă şi dimensiune plăcută pentu conversaţie”.
Cu cât mai mare era imaginea, cu atât mai mult voluntarul ar fi vrut să fie cu femeia din imagine. Voluntarii erau atât bărbaţi, cât şi femei. Cu toate acestea, concluzia e următoarea: cu cât mai sigur era voluntarul despre ce gândea o femeie, cu atât mai atractivă i se părea că este.
Scanările au arătat că, atunci când un voluntar credea că era pe aceeaşi lungime de undă cu una dintre femei, circuitele creierului, responsabile pentru semnale pe care le primim, spre exemplu de la ciocolată sau de la ţigări, s-au activat.
Cu alte cuvinte, plăcerea primită de la conştientizarea lucrului la care cineva se gândeşte face ca acest cineva să ne pară mai atractiv.
Cercetătorii de la Universitatea din Tubingen, Germania, afirmă că în timp ce este acordată multă atenţie atracţiei fizice, atracţia mentală este, de asemenea, extrem de importantă.
„Interacţiunea umană trebuie să releve înţelegerea oamenilor cu partenerii lor, de multe ori şi fără cuvinte. Am observat că un participant ar putea să înţelegă emoţiile altuia, cu cât mai mult se simte atras de acea persoană”, se arată în studiul publicat în revista Proceedings of the National Academy of Sciences.
Într-un studiu separat, cercetătorii au descoperit recent că oamenii au tendinţa de a evalua oameni atractivi ca fiind mai inteligenţi, iar acest lucru poate avea un impact asupra modului în care oamenii judecă adecvat sau nu disponibilitatea lor pentru anumite sarcini.
Patru grupuri separate de participanţi au fost recrutaţi pentru a obţine ratingul de atractivitate percepută, inteligenţă, conştiinciozitate şi performanţe academice, prin intermediul imaginilor.
Ei au descoperit că mai multe feţe atractive au fost mai susceptibile de a fi la fel de inteligente, conştiincioase şi cu realizări academice ridicate.
Cu toate acestea, nu a existat nici o relaţie reală între atractivitate şi „realizări academice din lumea reală”.
Acest lucru este cunoscut sub numele de ” atractivitatea halo”.
Sursa: Mail Online
Vă recomandăm şi aceste articole: