Home » Știință » Vrei să-ţi construieşti o sabie-laser? Fizicienii îţi pot arăta cum – FOTO

Vrei să-ţi construieşti o sabie-laser? Fizicienii îţi pot arăta cum – FOTO

Publicat: 20.12.2015
Săbiile-laser au devenit populare prin intermediul seriei Star Wars

Fanii seriei cinematografice Star Wars au acum şansa de a intra în pielea personajelor îndrăgite. Săbiile-laser folosite de Luke Skywalker şi Master Yoda vor deveni realitate. Cel puţin, aşa susţin fizicienii irlandezi.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că armele ar putea fi realizate, însă ele nu vor funcţiona cu ajutorul luminii, ci al plasmei. Pentru ca acest ca acest lucru să fie posibil, fizicienii vor folosi o sursă laser, vizibilă ochiului uman sub forma unei unde de lumină. Lungimea minimă pe care o va avea sabia va fi de 90 cm.

Foto: matthewlovesstarwars.wordpress.com

Deşi tehnologia actuală nu permite cercetătorilor să realizeze o astfel de armă, construirea acesteia va fi, totuşi, posibilă în timp. Pentru început, se încearcă producerea unui sistem, în care laserul transmis de la o sursă să îşi întrerupă traiectoria, în momentul în care îmtâlneşte un obstacol având o compoziţie chimică similară cu cea a sticlei.

Foto: nonimmunization.rssing.com

Totodată, este posibil ca laserul folosit pentru realizarea săbiilor să fie disponibil în mai multe culori. De exemplu, pentru culoarea verde, s-ar putea alege clorul sub formă de plasmă, iar pentru culoarea ruşie ar putea fi folosite molecule de heliu.

Foto: gizmodo.com

Problema principală o constituie asamblarea componentelor săbiilor-laser. Pentru a fi funcţionale, acestea ar trebui să fie compuse dintr-o sursă de unde laser, care va ocupa locul mânerului clasic şi unda de laser propriu-zisă, ce îndeplineşte rolul lamei de sabie.