Concluzie alarmantă. Aproximativ „90-95% din populaţia globului nu ştie să gândească”
„Puţină lume de pe planetă a învăţat să gândească într-o formă mai largă şi mai creativă (…)”, susţine specialistul în pedagogie, menţionând că „progresul omenirii depinde de acest tip de gândire”.
În opinia sa, responsabilitatea pentru actuala situaţie revine mai ales şcolii, care — deşi este complet diferită faţă de secolele anterioare — pune accentul pe memorizare şi nu pe raţionament şi rezolvarea creativă a problemelor.
Robert Swartz, care colaborează şi cu University of Massachusetts din Boston, este de părere că 99 % din problemele omului sunt de natură lingvistică şi, prin urmare, este imperios necesară o bună comunicare de la cea mai fragedă vârstă. Pe de altă parte, sistemul de învăţământ trebuie să formeze ‘subiecţi activi’, nu pasivi, care să nu se limiteze la recepţionarea de informaţii. Cheia este, potrivit lui, formarea tinerelor generaţii pentru a putea ‘gândi critic’.
Totodată, este nevoie să se stimuleze la cei mici empatia, pentru a putea astfel aprecia opiniile celorlalţi şi munca în echipă.
Aflată la cea de-a 17-a ediţie, conferinţa de la Bilbao va dezbate în legătură cu aplicarea gândirii în educaţie, afaceri, artă şi sport.
Sursa: Agerpres