Home » Știință » Sonda spaţială Dawn surprinde Polul Nord al planetei Ceres – VIDEO

Sonda spaţială Dawn surprinde Polul Nord al planetei Ceres – VIDEO

Publicat: 22.04.2015
După ce şi-a petrecut mai mult de o lună în orbită pe partea întunecată a planetei pitice Ceres, sonda spaţială Dawn a celor de la NASA a reuşit să surprindă câteva imagini ale Polului Nord luminat de Soare al acestui corp ceresc.

Imaginile au fost surprinse de la o distanţă de 33.000 de kilometri de Ceres şi au cea mai bună rezoluţie furnizată vreodată de pe planeta pitică.

Dawn a ajuns la Ceres pe 6 martie, devenind prima sondă spaţială care a orbitat până acum în jurul unei planete pitice. Înainte, Dawn a explorat asteroidul gigant Vesta timp de 14 luni, în perioada 2011-2012. Această sondă spaţială este şi prima de până acum care a avut misiunea de a orbita în jurul a două ţinte extraterestre distincte.

FOTO: NASA    FOTO: NASA

Ceres are un diametru de circa 950 de kilometri şi este cel mai mare corp ceresc din centura principală de asteroizi aflată între planetele Marte şi Jupiter.

Sonda spaţială va rămâne la o distanţă de 13.500 de kilometri de planeta pitică până la 9 mai. Ulterior va coborî pe orbita acesteia.

Sursă: Space Daily