Home » Stiinta » Curiosity face o nouă descoperire uimitoare pe Marte – VIDEO

Curiosity face o nouă descoperire uimitoare pe Marte – VIDEO

Autor: Corina VÂRLAN 04.15.2015
Curiosity face o nouă descoperire uimitoare pe Marte – VIDEO
Roverul Curiosity al NASA a făcut o nouă descoperire inedită pe suprafaţa planetei Marte. Aceasta ar putea creşte şansele de descoperire a unor forme de viaţă pe Planeta Roşie.

Cercetătorii bănuiau de mult că ar exista apă în formă de gheaţă pe Marte, dar acum au descoperit graţie datelor trasmise de Curiosity că în apropiere de suprafaţa planetei ar putea exista apă în formă lichidă.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce Curiosity a descoperit în solul Planetei Roşii o substanţă numită perclorat, care scade punctul de îngheţ făcând ca apa lichidă să nu se transforme în gheaţă, prezentă în mod normal în apa cu un nivel de salinitate extrem de ridicat.

„Am descoperit substanţa perclorat de calciu în sol şi, în condiţiile potrivite, aceasta absoarbe vaporii de apă din atmosferă. Măsurătorile noastre de la staţia de monitorizare a vremii a roverului Curiosity arată că aceste condiţii există noaptea şi chiar după răsăritul soarelui în timpul iernii. Bazându-ne pe măsurători ale umidităţii şi ale temperaturii la o înălţime de 1,6 metri şi la suprafaţa planetei, putem estima cantitatea de apă care este absorbită”, explică Morten Bo Madsen, profesor asociat şi şef al Grupului Marte de la Institutului Neils Bohr din cadrul Universităţii din Copenhaga.

Madsen explică, totodată, că o parte din vaporii de apă din atmosferă condensează pe suprafaţa planetei şi ajung gheaţă, dar percloratul de calciu este foarte absorbant şi formează o soluţie de sare astfel încât punctul de îngeţ este scăzut şi gheaţa se poate transforma în lichid.

„Solul este poros, deci ceea ce observăm este că apa se scurge în sol. Cu timpul alte săruri se pot dizolva şi ele în sol şi fiind vorba de un lichid se pot mişca sau precipita altundeva sub suprafaţa planetei”, a mai adăugat el.

Camerele de pe Curiosity au surprins nu de mult imagini cu zone unde puteau fi observate pe sol elemente care indicau că în trecut existase apă care curgea, până la un metru adâncime, la suprafaţa planetei.

Sursă: The Hindu Business Line