Enigmaticul triunghi al Bermudelor
Probele de apa prelevate din zona Bermudelor au scos la iveala o insemnata cantitate de sulf si litiu, fapt ce a determinat pe unii oameni de stiinta sa aprecieze ca apa ar fi de origine vulcanica si ca aceasta ar tasni la suprafata sub forma unor uriase gheizere marine.
Dereglarea aparatelor electronice si a busolelor ar putea fi urmarea unor perturbari ale campului magnetic al Pamantului, fapt metionat si pe hartile aeriene oficiale.
Nu a fost ocolita nici teoria valurilor uriase produse de catre cutremurele submarine, valuri care ar fi putut scufunda chiar si cele mai mari nave. Ipoteza este insa una fantezista, cu atat mai mult cu cat nici un val urias nu a fost semnalat la tarm in perioada disparitiei navelor, iar prezenta unor tsunami nu ar explica si disparitia avioanelor.
Si totusi, cea mai plauzibila explicatie a fost oferita de catre oceanografii rusi. Acestia au semnalat prezenta unor uriase zacaminte de gaz metan aflate sub fundul marii, in zona Triunghiului Bermudelor, care adunate ar echivala cu dublul cantitatii tuturor zacamintelor de gaz metan, petrol si carbune existente la ora actuala in intreaga lume.
Gazul care s-ar elibera prin crapaturile scoartei terestre ar urca la suprafata sub forma unor bule gigantice modificand densitatea apei marii. Drept urmare, navele si-ar pierde flotabilitatea si s-ar scufunda brusc, in numai cateva secunde.
Teoria cercetatorilor rusi pare a explica si celelalte fenomene semnalate in preajma disparitiilor precum culoarea alba a apei, flacarile miscatoare sau dereglarea aparatelor electronice.
Cu toate acestea, specialistii se feresc sa ia o decizie, iar Triunghiul Bermudelor este considerat in continuare o anomalie a naturii, fara o explicatie unanim acceptata.
Initial, oamenii de stiinta au negat cu vehementa existenta unor fenomene necunoscute, pretinzand ca luminile in miscare de la suprafata marii nu ar fi fost altceva decat focurile din canoele indienilor Taino, in timp ce flacarile de pe cer nu reprezentau decat urme lasate de meteoriti. Cu toate acestea, cercetatorii din secolul XX au trebuit sa se recunoasca neputinciosi in fata sutelor de dovezi care semnalau lucruri mai mult decat ciudate.
De aceste avenimente bizare s-a preocupat scriitorul american Charles Berlitz, cel care in insemnarile sale, care acopera o perioada de 26 de ani, mentioneaza peste 100 de cazuri de disparitie ale unor vase, avioane sau submarine si a peste 1000 de victime umane, fara ca vreodata sa fi fost recuperat vreun cadavru.
Disparitii inexplicabile
USS Cyclops – este cazul soldat cu cea mai mare pierdere de vieti omenesti inregistrata vreodata in Triunghiul Bermudelor. Vasul cu acelasi nume a disparut fara urma in 1918 impreuna cu echipajul format din 309 membri.
Anita – este numele unui cargou norvegian cu un capacitate de 20.000 tone, care a disparut in 1973. Anita este considerat cel mai mare vas inghitit de apele misterioase.
Freya si Carroll A. Deering – doua vase care au disparut la un interval de aproape 20 de ani, primul in 1902 iar al doilea in 1921. Semnele de intrebare care se ridica asupra acestor doua incidente sunt cu atat mai mari cu cat ambele vase au reaparut la cateva zile de la data disparitiei, plutind in deriva, fara urma de echipaj.
Spray – vasul celebrului capitan Joshua Slocum, primul om care a realizat inconjurul lumii de unul singur, intr-o nava cu panze. Spray a disparut fara urma in 1909, fara ca vreun semnal de alarma sa fi fost transmis. Slocum a fost declarat mort de abia 15 ani mai tarziu, in 1924, in timp ce misterul disparitiei sale nu a fost elucidat nici pana in prezent.
Zborul 19 – este probabil cel mai cunoscut caz din istoria disparitiilor inregistrate in Triunghiul Bermudelor. In 1945, o escadrila formata din cinci avioane americane de lupta si-a gasit sfarsitul in acelasi mod inexplicabil. Inainte ca acestea sa dispara de pe radar, comandantul celor cinci aparate a apucat sa semnaleze ca acele busolelor de bord se rotesc haotic iar apa marii si-a schimbat brusc culoarea devenind alba. Cel de al saselea avion trimis in cautarea lor avea sa dispara in acelasi mod.
Nu mai putin ciudat este si cazul unui avion de pasageri Boeing 727 apartinand companiei National Airlines din Statelor Unite, care a disparut timp de zece minute de pe ecranele radarelor inainte de a ateriza pe aeroportul din Miami. La aterizare, pilotii au declarat ca nu au pierdut niciun moment legatura radio cu turnul de control. Misterul s-a adancit in momentul in care si-au consultat ceasurile si au observat ca acestea ramasesera cu zece minute in urma. La o cercetare mai amanuntita, pilotii au observat ca si ceasurile pasagerile prezentau aceasi anomalie.