Odata depasita grupa mica, intri in meandrele celei mijlocii, de 1 litru, in cadrul careia beneficiezi de un injector multipunct si de puteri de aproape 650 de cai (electronici). Aici, vitezele sunt mult mai mari, tinzand spre 200 km/h, iar pilotii nu se dau in laturi de la „rasturnari“ de situatie, data fiind concurenta acerba ivita in curbe. Accidentele nu sunt nici ele interzise, constituind unul dintre motivele pentru care mii de spectatori se inghesuiesc pe mal sa vada rachetele inotatoare. Ultima, dar nicidecum cea din urma clasa, V8 Superboat, nu impune nici o restrictie. Motoarele incep de la capacitati cilindrice de 1.200 cm3 si ating, cum am mai spus, chiar si 1.200 CP. Daca, in cazul clasificarilor anterioare, combustibilul poate fi procurat de la orice pompa de pe strada, la V8S e nevoie de mult metanol, in jur de 20 de litri pe tur.
Acestea fiind zise, dezmembrati-va Daciile 1310, montati motoarele pe copai si declansati un simulacru de jetsprint pe Dambovita. Daca iese bine, poate trimitem un material in tara de origine si ne pricopsim cu vreo licenta de organizare.
FACTS
C-asa e-n jetsprint
Ca in orice sport, totul are loc sub supravegherea legii. Nimeni si nici o barca nu se poate sustrage controalelor de dinaintea startului. Datele despre piloti sunt evaluate cu atentie, specificatiile tehnice ale ambarcatiunilor sunt amanuntit verificate, iar regulile sunt comunicate intr-o sedinta de dinaintea competitiei, chiar daca ele sunt (sau ar trebui) cunoscute deja in detaliu de catre toti. Fiind un sport foarte periculos, uneori mortal, federatiile prefera sa-si decline orice responsabilitate in cazul unui eveniment nefericit.
Chiar si asa, nu exista curse fara penalizari, cartonase rosii, contestatii si… safety-boat-uri – atunci cand anumiti concurenti abdica din pricina unor probleme tehnice sau esueaza pe fasiile de uscat din preajma „baltii“. Intr-o competitie in care turatiile motoarelor antreneaza secretia de adrenalina a asistentei, organizatorii supervizeaza atent cantitatile de bere consumate si repartizeaza locuri-„cheie“ de vizionare celor turbulenti. Nervii si frustrarile din timpul zilei se tempereaza la un barbecue pe inserat, cand alcoolul nu se mai supune prohibitiei, iar fanii canta imnuri mai ceva decat ultrasii din fotbal.