Test de cultură generală. De ce este fluviul Amazon dificil de traversat?
V-ați întrebat vreodată de ce este fluviul Amazon dificil de traversat? Răspunsul este incredibil de simplu!
De ce este fluviul Amazon dificil de traversat? Răspunsul are legătură cu podurile.
Mai bine zis, cu absența acestora. Nu există niciun pod care să unească cele două maluri ale fluviului, după cum notează Britannica.
De ce este fluviul Amazon dificil de traversat?
Amazonul, din America de Sud, este probabil cel mai lung râu din lume. Amazonul se mândrește cu un bazin imens de junglă, cascade spectaculoase și cei mai mari delfini de râu din lume, dar poate cel mai remarcabil lucru este ceva ce îi lipsește: podurile. Amazonul este cel mai lung râu din lume care nu este traversat de niciun pod.
Amazonul se întinde pe o distanță de peste 6.900 de kilometri, de la izvoarele sale din Anzi până la vasta sa deltă în Oceanul Atlantic. Cei aproximativ 25 de milioane de oameni care locuiesc pe sau aproape de malurile sale, în Brazilia, Peru și Columbia, trăiesc fie în orașe mari, fie în sate tribale mici, dar au un lucru în comun: pentru a trece pe celălalt mal, trebuie să urce într-o barcă sau pe un feribot. Nu există niciun drum care să traverseze Amazonul, despărțind practic aproape în două întregul continent.
De ce nu există poduri peste Amazon?
Pe cea mai mare parte a lungimii sale, Amazonul nu este prea lat pentru a fi traversat, cel puțin în sezonul uscat. Însă în timpul sezonului ploios, nivelul râului crește cu peste 9 metri, iar trecerile care erau odinioară de 5 kilometri lățime pot ajunge la 50 de kilometri în câteva săptămâni. Malurile râului, formate dintr-un sediment moale, se erodează constant, iar râul este adesea plin de resturi, inclusiv insule plutitoare de vegetație numite matupás, care pot avea până la 4 hectare. Pentru un inginer, Amazonul este un adevărat coșmar.
Însă motivul principal pentru lipsa podurilor este simplu: bazinul Amazonului are foarte puține drumuri care ar putea fi conectate de acestea. În afara câtorva orașe mari, pădurea tropicală densă este slab populată, iar râul însuși este principala „autostradă” pentru cei care călătoresc prin regiune. Macapá, un oraș de jumătate de milion de locuitori situat pe malul nordic al deltei Amazonului, nu are niciun drum care să-l lege de restul Braziliei. Dacă închiriezi o mașină acolo, singura direcție în care poți merge este spre nord, către Guyana Franceză, potrivit Condé Nast Traveler.
Timp de ani de zile, traficul de feriboturi între Manaus și orașul său învecinat Iranduba a fost lent și din ce în ce mai aglomerat. Traversarea costa până la 30 de dolari de persoană. Așa că, în 2010, Brazilia a construit un pod suspendat de peste 3 kilometri care leagă cele două orașe. Acest pod nu traversează de fapt cursul principal al Amazonului, ci Rio Negro, cel mai mare afluent al său. Totuși, acesta este primul pod din sistemul hidrografic al Amazonului, iar locuitorii au sărbătorit. Cu toate acestea, proiectele de poduri și autostrăzi din Manaus nu sunt bine văzute de ecologiști. În trecut, construirea drumurilor în Amazon a fost primul pas spre defrișare.
Vă recomandăm să citiți și:
O pasăre de pradă rară a fost fotografiată pentru prima dată în Papua Noua Guinee
A fost descoperită o nouă specie de viespe necunoscută până acum
Plantele „vorbesc” între ele în limbi pe care le-am putea traduce în curând
Fenomenul El Niño ar fi provocat cea mai mare extincție în masă de pe Pământ