Home » Natură » Thanatotheristes degrootorum, cel mai vechi membru al familiei T. Rex

Thanatotheristes degrootorum, cel mai vechi membru al familiei T. Rex

Publicat: 14.02.2020
Această specie a evoluat şi a trăit în America de Nord, cu aproximativ 80 de milioane de ani în urmă.

Atunci când vorbim despre dinozauri, primele imagini mentale pe care le avem au şanse mari să facă trimitere la Tyrannosaurus Rex, una dintre cele mai mari carnivore de pe uscat din întreaga istorie a evoluţiei vieţii biologice. Un studiu recent arată că acesta a avut un „văr”, Thanatotheristes degrootorum, un dinozaur care a trăit în America de Nord în urmă cu 80 de milioane de ani şi al cărui nume face trimitere la zeul grec al morţii: Thanatos, notează Science Alert.

Oamenii de ştiinţă care au realizat această descoperire explică faptul că „Thanatotheristes degrootorum” este cel mai vechi membru al familiei T. Rex descoperit în America de Nord şi cel mai mare prădător din spaţiul pe care astăzi îl ocupă Canada. „Am ales un nume care întruchipează ceea ce a fost acest tiranozaur: singurul prădător mare cunoscut al vremii sale din Canada, secerătorul morţii”, explică Darla Zelenitsky, membră a catedrei Paleobiologie a Dinozaurilor din cadrul Universităţii Calgary, Canada.

Credit foto: University of Calgary

Fosilele care au dus la identificarea acestei noi specii de dinozaur carnivor au fost scoase la lumină de către Jared Voris, un doctorand al Universităţii Calgary, şi reprezintă prima descoperire a unui tiranozaur pe teritoriul canadian din ultimii 50 de ani. Cercetătorii explică faptul că atunci când comparăm cu alte specii există puţine fosile de tiranozauri. „Din cauza naturii lanţului trofic acestor pradatorii mari au fost rari in comparaţie cu dinozaurii ierbivori”, au scris cercetătorii în studiul în care anunţă descoperirea acestui dinozaur.

Studiul a fost publicat în Cretaceous Research.