Home » Natură » Oamenii produc de 100 de ori mai mult dioxid de carbon faţă de vulcani

Oamenii produc de 100 de ori mai mult dioxid de carbon faţă de vulcani

Publicat: 07.10.2019
Un studiu desfăşurat de-a lungul a 10 ani a dezvăluit că oamenii au produs de 100 de ori mai mult dioxid de carbon în comparaţie cu vulcanii.

Un studiu derulat de-a lungul unei decade a relevat o realitate dramatică: activităţile antropice au degajat în atmosferă o cantitate de dioxid de carbon de 100 de ori mai mare faţă de cantitatea emisă de toţi vulcanii din lume, notează Science Alert.

Cercetătorii care au colaborat în cadrul acestui studiu au prezentat situaţia în cifre: vulcanii produc anual 0,3 gigatone de dioxid de carbon, în timp ce activităţile umane au eliberat 37 de gigatone tone de carbon doar în anul 2018. Aceste numere dovedesc faptul că vulcanii nu reprezintă una dintre cauzele majore ale încălzirii globale.

„Scepticii încălzirii globale adesea afirmă că vulcanii sunt responsabili pentru cele mai mari niveluri de dioxid de carbon, dar după cum arată numerele nu este cazul”, a afirmat Marie Edmonds, profesoară a Colegiului Regal din Cambridge.

În trecutul îndepărtat au existat anumite incidente în care anumite fenomene au dus la eliberarea unor cantităţi asemănătoare celor pe care le generează activităţile umane, dar acestea au fost catastrofice. Unul dintre aceste evenimente a fost impactul asteroidului Chicxulub, care a avut loc în urmă cu 66 de milioane de ani şi care a aruncat în atmosferă între 425 şi 1.400 de gigatone de dioxid de carbon.

„Cantitatea de CO2 pompată în atmosferă prin activitatea antropică în ultimii 10-12 ani este echivalentă schimbărilor catastrofale din timpul evenimentelor pe care le-am văzut în trecutul Pământului”, a explicat profesoara Edmonds.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că carbonul pe care îl emitem în atmosferă va rămâne acolo pentru multă vreme, dar că eventual cantitatea se va echilibra. Din păcate, reatingerea echilibrului va avea loc într-un ritm care nu va face diferenţa pentru noi.