Honda este ultimul producător care decide să reducă producţia de maşini diesel pentru a respecta reglementările privind emisiile poluante. Planul companiei vizează un obiectiv pe teren lung conform căruia automobilele electrice ar urma să reprezinte două treimi din linia sa de produse în anul 2030 faţă de mai puţin de 10% în prezent.
Până anul viitor, în confirmitate cu ţintele stabilite de Uniunea Europeană, emisiile de CO2 trebuie reduse la 95 de grame per kilometru pentru 95% din autoturisme faţă de media actuală de 120,5 grame per kilometru, o valoare care a crescut recent ca urmare a preferinţei consumatorilor pentru SUV-uri.
Toate automobilele noi din UE trebuie să respecte această ţintă în 2021.
Pentru Honda, cererea aflată în scădere pentru vehiculele cu motoare diesel şi noile reglementări mai stricte privind emisiile poluante i-au redus perspectivele de producţie în Europa.
Honda a declarat, în februarie, că în 2021 îşi va închide singura uzină auto britanică, ceea ce va duce la pierderea a 3.500 de locuri de muncă.