We Mean Business, o coaliţie de grupuri de advocacy, a declarat că zecile de companii s-au alăturat iniţiativei în ultimele două luni. „Acum avem nevoie de mai multe companii care să se alăture mişcării, trimiţând un semnal clar că pieţele se schimbă”, a declarat secretarul general al Naţiunilor Unite, Antonio Guterres.
Coaliţia a fost lansată în iunie, la iniţiativa unor lideri ai Naţiunilor Unite, de afaceri şi ai societăţii civile, iar în prezent 87 de companii, cu o capitalizare totală a bursieră de peste 2.300 de miliarde de dolari, sunt implicate.
Unele companii din coaliţie au convenit să-şi reducă emisiile de carbon până la zero până în 2050, inclusiv compania elveţiană Nestle, compania franceză de materiale de construcţie Saint-Gobain şi producătorul francez de produse cosmetice L’Oreal.
Altele spun că îşi vor alinia operaţiunile pentru a limita creşterea temperaturilor medii globale la 1,5 grade Celsius, conform Acordului de la Paris din 2015.
Acest grup include compania finlandeză de telecomunicaţii Nokia, grupul alimentar francez Danone şi producătorul britanic de medicamente AstraZeneca.
În condiţiile în care companiile care exploatează combustibili fosili caută în continuare noi zăcăminte de petrol şi gaze şi multe ţări în curs de dezvoltare folosesc cărbune, promisiunile coaliţiei sunt minime în raport cu amploarea creşterii emisiilor globale.
Unii experţi se întreabă dacă firmele, care sunt tranzacţionate la bursă şi trebuie să să maximizeze câştigurile acţionarilor, vor putea face investiţiile necesare pentru combaterea schimbărilor climatice. Mulţi investitori au făcut presiuni asupra companiilor pentru a acţiona în această privinţă, iar directorii se confruntă, de asemenea, cu presiunea în creştere a activiştilor, care au mobilizat milioane de oameni din întreaga lume pentru a protesta.