Gizmodo notează că, în prezent, pata de ţiţei se întinde pe 120 de kilometri pătraţi. În mare parte, scurgerea de ţiţei este formată din combustibilul cu care era alimentată nava, însă la bord acesteia mai erau 136.000 de tone de ţiţei importate din Iran. Combustibilul este utilizat pentru producerea produselor precum petrolul şi este mult mai inflamabil decât alte substanţe comune.
Atât combustibulul navei, cât şi ţiţeiul, ar putea duce la distrugerea vieţii marine. Nava Sanchi s-a ciocnit cu o altă navă de marfă pe 6 ianuerie, la 260 de kilometri depărtare de Shanghai. Cei 32 de membri ai echipajului au murit în timpul incidentului. Cauza coliziunii este încă necunoscută.
”Scurgerile de combustibili pot avea un efect devastator asupra mediul subacvatic şi a comunităţilor ce locuiesc de-a lungul coastei,” a declarat cercetătorul Katya Popova, din cadrul National Oceanography Centre.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: